5 manieren om nabestellingen te krijgen van Amazon klanten

Vele e-commercehandelaren richten zich op het winnen van nieuwe klanten, wat begrijpelijk is. Wanneer je begint online te verkopen, is elke bezoeker nieuw. Er gaat heel wat moeite in het verspreiden van de boodschap over jezelf en je producten. Gebruikers aantrekken die nog nooit op je pagina beland zijn, blijft prioriteit, zelfs als je al gevestigd bent.

 

Ook al kan het makkelijk zijn om die gedachtegang te volgen, mag het vastkrijgen van nieuwe klanten niet je enige prioriteit zijn. Ideaal gezien moeten Amazon verkopers eraan werken om het vertrouwen van hun klanten te winnen. Hoe converteer je nieuwe klanten dus naar regelmatige klanten? Bekijk deze gids om al het nodige te leren over het verkrijgen van nabestellingen uit Amazon gebruikers.

 

pasted image 0-Sep-28-2020-10-06-28-99-AM

 

 

Hoe nabestellingen te krijgen op Amazon:

Waarom tijd steken in nabestellingen?

Grotere winst

Lagere kosten

Meer doorverwijzingen

Klanttevredenheid

Hoe terugkerende klanten krijgen op je online winkel

Klaar om je eigen online bedrijf te groeien

 

 


Waarom tijd steken in nabestellingen?

 

Alvorens we dieper ingaan op hoe je nabestellingen van klanten kunt krijgen, laat het ons eerst hebben over waarom je er in de eerste plaats achteraan moet. Tenslotte is Amazon de grootste online handelaar in de VS. Met meer dan 300 miljoen actieve gebruikers binnen bereik, kan je je niet simpelweg jarenlang richten op het converteren van nieuwkomers die nooit opraken?

Hoe logisch dit idee ook klinkt, er zijn tal van geweldige redenen om de moeite te nemen nabestellingen na te streven. Hier zijn enkele van de voordelen:

 

Grotere winst

 

Het voornaamste doel van elke zakelijke onderneming, is geld verdienen voor de eigenaar en werknemers. Elke nieuwe bezoeker op de website presenteert een kans om een verkoop te sluiten. Als je die loyaliteit wint, kunnen er in de toekomst meer verkopen volgen. Het is een investering die zich loont na verloop van tijd, in plaats van slechts een keer.

Als deze logica er op papier goed uitziet, wees dan maar zeker dat de statistieken dit valideren. Deze studie van Bain & Company beweert dat verkopen omhoog kunnen schieten met 25% of meer door amper 5% stijging in klantbehoud. Dit toont aan dat slechts enkele terugkerende klanten een groot verschil in de omzet kunnen betekenen.

 

Lagere kosten

 

“Met geld maak je geld” is een lang geprezen gezegde. Je leert dit wanneer je meer nieuwe klanten naar je bedrijf probeert aan te trekken. Tussen betaalde reclame, promotionele campagnes, gulle kortingen en meer, kan dat duwtje vrij duur uitkomen.

Gelukkig kan het behoud van klanten die je wint in vergelijking veel goedkoper blijken. Meer nauwkeuriger: Harvard Business Review rapporteerde in 2014 dat het prijsverschil tussen 5% en 25% minder bedraagt. Als je al een klantenbestand hebt, is deze aanzetten om terug te keren een economische uitgave met een potentieel grotere beloning.

 

Meer doorverwijzingen

 

Mond-tot-mondreclame is de beste vorm van publiciteit, en niet enkel omdat dit het bedrijf niets extra kost. Mensen neigen te vertrouwen op vrienden, familie, en mensen die ze persoonlijk kennen over reclame en media. Ze bieden het soort intimiteit die een onderneming standaard niet kan bieden.

Wanneer mensen slechts een keer in een online shop winkelen, gaan ze deze niet zo snel aanbevelen. Ze hebben tenslotte een reden gehad om niet terug te keren. Als je hen een reden geeft om terug te keren voor meer, delen ze dat verhaal misschien met anderen - allemaal in jouw voordeel.

 

Klanttevredenheid

 

Wat betekent het om een nabestelling te ontvangen? Vaak betekent dit dat een klant die nooit eerder in je bedrijf gewinkeld heeft, blij was met de eerste bestelling. Zo blij zelfs dat hij dit opnieuw wou doen. Nabestellingen tonen niet enkel loyaliteit. Ze tonen je hoeveel klanten je vertrouwen en je producten waarderen.

De retentiestatistiek is met andere woorden een goede indicatie van klanttevredenheid. Regelmatige klanten bewijzen dat alles wat je gedaan hebt met je bedrijf in zekere mate werkt. Om het aantal terugkerende klanten te doen stijgen, moet je actie ondernemen en wijzigingen aanbrengen waar je bezoekers en kopers tevreden mee zijn.

Klanttevredenheid is op zijn eigen een beloning. In combinatie met nabestellingen kan het echter ook financieel belonend werken.

 

Terug naar begin van pagina of download Het Ultieme Google Merchant Center Handboek

Hoe terugkerende klanten krijgen op je online winkel

 

Dit is het perfecte moment om te beginnen verkopen op Amazon, als je dat nog niet doet. Elk jaar sloten meer dan een miljoen verkopers zich aan bij Amazon, en dit was voor de coronapandemie.

Elke vorm van e-commerce is open gebloeid in de nasleep van lockdowns en quarantaine door Covid-19. Dit betekent dat er interesse is, maar uiteraard ook concurrentie. 

Om je online onderneming te doen groeien, moet je je eigen online winkel opbouwen buiten Amazon. Hier zijn enkele manieren waarmee je Amazon's beperkingen kan omzeilen zodat je meer terugkerende klanten naar je online winkel kunt krijgen:

 

1. Vermeld je bedrijfsinformatie op Amazon

 

Een Amazon etalage aanmaken is een eenvoudige manier om je zaak te helpen opvallen tussen de concurrenten. Het is ook gratis voor mensen die hun merk geregistreerd hebben bij Amazon. En terwijl je klanten niet uitdrukkelijk kunt vertellen om je website te bezoeken, kun je wel je bedrijfsinformatie vermelden op Amazon.

 

amazon-advertisment

 

Je zorgt er best voor dat je Amazon etalage overeenkomt met het merk van je eigen website. Gebruik ook zeker de naam van je winkel in de productbeschrijving. Deze manier maakt het voor mensen makkelijk om de URL van je website eruit af te leiden.

 

efytal

2. Voeg een kortingscode toe

 

Een kortingscode toevoegen aan elke bestelling is nog een geweldige manier om terugkerende klanten te scoren. Iedereen houdt van een goede deal, en een promocode kan net dat extra duwtje zijn dat een klant nodig heeft om nog een bestelling te plaatsen. 

We raden aan om kortingscodes te maken van toepassing op volledige bestellingen in plaats van deze geldig voor specifieke producten. Mensen worden het meest aangespoord om opnieuw in een zaak te winkelen als ze weten dat ze een korting ontvangen, ongeacht de aankoop.

 

3. Voeg een bijsluiter toe 

 

Een bijsluiter toevoegen, zoals een bedankbriefje of een gratis geschenk, is nog een geweldige manier om terugkerende klanten te winnen.

 

gift-boxBron: Avery.com

 

Een bijsluiter is altijd een aangename verrassing, en toont je klanten dat je om hen geeft en je dat extraatje voor hen wil doen. Als je ervoor kiest om een briefje toe te voegen, probeer het handgeschreven te maken, aangezien dit een extra persoonlijke noot toevoegt. 

Als dit niet mogelijk is, zorg er dan minstens voor dat het briefje gepersonaliseerd is.

 

4. Beoordelingsverzoeken

 

Amazon heeft strikte richtlijnen als het aankomt op klanten contacteren. Hierdoor kan het moeilijk zijn om merkvertrouwen te creëren en terugkerende klanten te werven.

Een van de voornaamste beperkingen omvat ratings en recensies van klanten, aangezien Amazon niet wil dat verkopers pogingen ondernemen om deze op te waarderen. Terwijl je om een recensie kunt vragen op een neutrale manier, kun je het volgende niet:

  • Stimulans of betaling bieden voor recensies
  • Klanten vragen om recensies te verwijderen of te wijzigen
  • Klanten vragen om enkel positieve recensies te schrijven
  • Beroep doen op recensies die exclusief van klanten komen die een positieve ervaring beleefd hebben
  • Je eigen producten of deze van je concurrenten beoordelen

Dit gezegd zijnde, laat Amazon verkopers wel toe om e-mails te sturen ter opvolging om klanten om feedback te verzoeken

We raden echter aan om slechts een keer om een recensie te vragen. Anders kan de klant geërgerd raken en geneigd zijn om een negatieve reactie na te laten. Maar als je een geweldig product en een geweldige klantenservice biedt, laten vele mensen recensies na zonder aansporing. 

Positieve recensies helpen je hoger rangschikken tussen de vermeldingen, en bieden je merk sociaal bewijs. Vele gebruikers maken aankoopbeslissingen enkel op recensies, dus zorg ervoor dat je al het mogelijke doet om een geweldige ervaring op het gebied van klantenservice verstrekt, zodat je meer scores met vijf sterren kan verkrijgen.

 

5. Verwijs klanten naar je verzendlijst

 

Als je nog geen opvolgende e-mails verstuurt, is het tijd dat je eraan begint. Dit is een waardevolle kans om in gesprek te gaan met je klanten nadat ze een aankoop geplaatst hebben. Het is ook een onschatbare mogelijkheid om feedback te krijgen op je producten en diensten om te zien hoe je onderneming presteert, en de gebieden waarop deze kan verbeteren. 

Opvolgende e-mails hoeven ook niet enkel beperkt te worden tot mensen die een aankoop geplaatst hebben. Terwijl je bezoekers naar je website overbrengt, bestaan er manieren om klanten op te volgen die hun winkelkarretje achterlaten of zich inschrijven voor je nieuwsbrief. 

Er bestaan heel wat tools voor het automatiseren van e-mails waarmee je dit makkelijk kunt invoeren zonder aanvullende moeite.

 

Terug naar begin van pagina of download Het Ultieme Google Merchant Center Handboek


Klaar om je eigen online bedrijf te groeien

 

Er is nooit zo'n spannende tijd geweest om zaken te doen! Het internet heeft ontelbare nieuwe kansen gecreëerd voor ondernemingen in alle vormen en formaten om te bloeien en groeien! Het moet enkel op de juiste manier aangepakt worden. 

Nu je weet hoe je nabestellingen kunt krijgen van Amazon klanten, is het tijd om deze tips om te zetten in actie. Voor je het weet, heb je een grote hoeveelheid nieuwe loyale klanten!

 

Andere Amazon gerelateerde artikelen die je nuttig kan vinden:



New Call-to-action

Met gemaakt    door   DataFeedWatch

Schrijf voor Ons