Zijn Facebook Dynamic Ads voor Retail nieuw voor u? Dit is wat u moet weten

    Zijn Facebook Dynamic Ads voor Retail nieuw voor u? Dit is wat u moet weten.

    Als u zich afvraagt wat u nog meer kunt doen om in-store verkopen te verhogen dan kan het zomaar zijn dat Facebook het antwoord voor u heeft. Facebooks Dynamic Ads voor Retail staat het targeten op specifieke locatie en het laten zien van ads specifiek voor de locatie van de gebruiker toe.

    Om te begrijpen hoe Dynamic Ads voor Retail offline verkopen kunnen laten toenemen, gaan we kijken waarin ze verschillen van normale dynamic ads op Facebook, hoe ze op te zetten en wat de best practices zijn.

     

    Facebook Dynamic Ads voor Retail: Hoe het begon

    Afgelopen jaar kondigde Facebook aan dat ze de mogelijkheden van hun PPC advertenties voor verkopers zullen gaan vergroten. Om dit voor elkaar te krijgen hebben ze meer eigenschappen geïntroduceerd die erop gericht zijn om ondernemingen te helpen die over een fysieke locatie beschikken. Dit, nadat ze hadden erkend dat 49% van in-store aankopen worden beïnvloed door digitale interactie - waarvan het merendeel op mobiel.

    Voor een gebruiker zien ze er ongeveer zo uit:

    Facebook Dynamic Ads voor Retail

    Degenen die bekend zijn met Google Shopping kunnen een aantal overeenkomsten herkennen tussen Local Inventory Ads en Facebook Dynamic Ads voor Retail. Beide platformen laten productadvertenties zien aan gebruikers binnen een bepaalde straal en bieden zowel informatie over het product als over de dichtstbijzijnde winkel.

     

    Hoe werkt het en waarin verschilt het met normale dynamic product ads

    Dus wat is er veranderd en hoe verschilt dit met normale dynamic product ads? Hier beschrijven we hoe Store Visit-campagnes werken:

    • Facebook dynamic ads bieden targeting op basis van het online gedrag van een gebruiker en de aangegeven interesses. Dynamic ads voor Retail introduceert het ‘layeren’ van deze informatie met de informatie van de fysieke winkel;
    • Store Visit-campagnes sturen gebruikers naar de fysieke winkel waar de product(en) worden verkocht;
    • Het verstuurt ook informatie zoals beschikbaarheid van het item, de prijs en speciale aanbiedingen;
    • Om het begin-tot-eind-proces en de gebruikersbeleving te verbeteren kunnen verkopers ook gebruikers targeten gebaseerd op de mate waarin ze in-store zullen shoppen. Dit helpt de verkopers niet alleen nieuw publiek te bereiken, maar ook om de relevantie van de advertenties die ze aan gebruikers laten zien te behouden.

     

    Hoe uw Facebook Locatie in te stellen

    Eerst moet u Facebook Locaties instellen. Dit is de belangrijkste stap omdat dat ervoor zorgt dat u vanuit een Business Manager al uw ondernemingen beheert.

    Er zijn twee manieren waarop dit gedaan kan worden:

    Verzoek Locaties: Hier vraagt u toegang aan voor al uw locaties en waar u Facebookpagina’s voor uw onderneming laat samenvoegen en maken. Voor meer hulp: dit kan worden gedaan op de verzoek locaties hulppagina.

     

    Dynamic Ads voor Retail verzoek toegang locatie.

     

    Voeg ze toe met de Business Manager: Waarschijnlijk is de betere manier om uw locaties toe te voegen door dat handmatig te doen met de Business Manager. Dit kan worden gedaan door naar ‘business locaties’ te gaan - klik op locatie toevoegen, selecteer een bestaande pagina of selecteer ‘nieuwe pagina toevoegen’ en volg dan de stappen voor het maken van een nieuwe pagina.

    Zodra deze stappen zijn geselecteerd, moet u de pagina’s met uw locaties aan uw ‘Hoofdpagina’ koppelen.

     

    Maak een Store Visit - campagne

    Nu u uw Business Manager en locaties heeft opgezet, kunt u beginnen met het maken van advertenties die specifiek zijn voor de locaties van uw pagina.

     

    Facebook Ads Store visits Campagne aanmaken

     

    1. Maak een Store Visit-campagne door het selecteren van ‘Store visits’ uit de lijst van marketingdoelen;
    2. Op de volgende pagina krijgt u de optie om de locaties te selecteren waarvoor u de advertenties wilt laten lopen. Uw advertenties zullen automatisch een specifieke radius targeten die 50.000 mensen bereikt. Deze radius kunt u kleiner of groter maken;
    3. Ga door met het maken van de advertenties op de manier zoals u normaal gesproken voor Facebook ads zou doen, inclusief het overlappen van targetting en het maken van een enkele afbeelding, video of carrousel en aanvullende tekst;
    4. Als het aankomt op rapporteren, gaat u - zoals bij iedere andere Facebook-campagne- naar de Advertentiemanager waar u de belangrijkste statistieken per campagne aantreft. Deze statistieken kunnen per locatie bekeken worden en u kunt ook kleine extra’s zien zoals winkelbezoek en een demografisch overzicht als er meer dan 100 bezoeken aan uw winkel zijn geweest.

     

    Facebook Dynamic Ads voor Retail - Best Practices

    Nu u uw Store Visit - campagne opgezet heeft en u er klaar voor bent om meer klanten naar uw winkel te sturen, zijn er een aantal ‘best practices’ om u te helpen het meeste uit uw advertenties te halen.

    Haal voordeel uit het toevoegen van een kaart: dit is alleen beschikbaar als u carrousel advertenties gebruikt. Het plaatst een kaart in een van de gedeelten van de carrousel om de winkellocatie die het dichtst bij de Facebook-gebruiker is te laten zien.

     

    Voorbeeld toevoegen kaart aan Facebook Ads

     

    Dynamische Call-to-Action-knoppen: Dit zal -call-to-actions- die relevant zijn voor iedere locatie gebruiken. Extra call-to-actions zijn bijvoorbeeld ‘Toon Route’, alleen beschikbaar wanneer er een Store Visit - campagne loopt.

    Volg de ontwerp aanbevelingen van Facebook: Ondanks dat Facebook de laatste tijd wat soepeler is geworden wanneer het gaat om afbeeldings vereisten, is het nog steeds het beste om hun aanbevelingen te volgen. Uw campagne kan worden gehinderd doordat het minder vaak wordt getoond wanneer er teveel tekst in de afbeelding te zien is.

    Dit kan resulteren in het vaker tonen van concurrenten of uw eigen onderneming in de voet schieten door afbeeldingen te gebruiken die u niet zo goed presenteren als ze zouden kunnen.

    Facebook Ads afbeeldings vereisten

    A/B-testen: U heeft er waarschijnlijk genoeg van om dit te horen, maar het is altijd de moeite waard om te A/B testen om te onderzoeken of de advertentie verbeterd kan worden. Probeer een andere tekst, doel URL’s en verschillende afbeeldingen, enzovoorts. Het regelmatig verversen van uw advertenties (ongeveer iedere 2 weken) zorgt ervoor dat ze nieuw en verfrissend zijn als uw advertenties vaker dan een keer getoond worden aan dezelfde persoon.

    Frequentie plafond: Net als bij andere PPC-campagnes op alle platformen, is het de moeite waard om na te denken over een frequentie plafond. Dit voorkomt dat het merk overkomt als ‘spammerig’ of dat u geld verkwist door dezelfde advertenties meerdere keren aan dezelfde persoon te laten zien binnen een korte periode, in het bijzonder als u biedt per CPM-model.

     

    Conclusie

    Wanneer het aankomt op beslissen over of u wel of niet gebruik zou moeten maken van Facebook Dynamic Ads om sales te genereren, dan is het beste wat u kunt doen om het gewoon te proberen. Het is ontworpen om het niveau van online interactiviteit samen te laten gaan met het proces van het kopen van een item in de echte winkel. Als u een aantal fysieke locaties heeft dan zou dit heel goed de doorslaggevende factor kunnen zijn.

    Als u een online verkoper bent en u vindt dit artikel handig, dan vindt u waarschijnlijk ons eBook Hoe de RoI van uw  Facebook Product Advertenties te verbeteren ook interessant. Download het en leer de fijne kneepjes over het verbeteren van uw Facebook Dynamic Ads Campagnes.

    New Call-to-action