Verhoog Uw Offline Verkopen met Google’s Local Inventory Ads

     

    De Local Inventory Ads van Google verhogen verkopen aanzienlijk door nabije online shoppers in winkelklanten te veranderen. Hoe kunt u gebruik maken van deze mobiele kans?

    Mobiele en 24/7 verbinding hebben de manier waarop mensen leven, interacteren en natuurlijk winkelen veranderd. Feitelijk doet de grootste meerderheid van shoppers online research voordat ze naar een winkel gaan en offline kopen. Slimme verkopers werken voor hun klanten, door ze te helpen om te shoppen wanneer en waar ze willen, in plaats van tegen ze te werken.

    Sinds Google Local Inventory Ads lanceerde hebben ontelbare verkopers deze succesvol ingezet om klanten naar hun fysieke winkels te drijven. Maar, ondanks dat het een uitgelezen kans is om voetverkeer in een fysieke locatie te krijgen, zijn niet alle verkopers met een Omnichannel aanwezigheid in staat om het volledige voordeel uit de local inventory ads te halen. Het ontbreken van actie kost hen veel geld en dus, verliezen ze een gouden kans om verkopen uit te breiden en de klantbeleving te verbeteren.

    En dat is de reden waarom we alles wat we weten over Google Local Inventory Ads (LIA) met u delen, in het geval u zich afvraagt of LIA’s de investering van tijd en geld waard zijn.

    Local Inventory Ad versus Product Listing Ad versus Multichannel PLA

    Het onderscheid tussen de advertenties die verschijnen op Google wordt gemaakt door het type voorraad dat een verkoper upload naar het Google Merchant Center: alleen online voorraad, alleen instore voorraad of zowel online voorraad als instore voorraad.

    PLAvsLIAvsMultichannel PLA

    Afbeeldingsbron: Local Shopping

    Met Product Listing Ads stuurt u uw online voorraad naar shoppers terwijl u met Local Inventory Ads uw fysieke voorraad laat zien. Klikken op een PLA stuurt gebruikers naar uw online winkel, terwijl het klikken op een Local Inventory Ad uw kopers naar de dichtstbijzijnde fysieke winkel stuurt.

    Als een shopper zoekt naar een item dat u zowel online als in de winkel verkoopt en de gebruiker is vlak bij een van uw winkels, dan kunt u ervoor kiezen om ze een PLA, een LIA of een Multichannel PLA te tonen.

    Kortom: het type advertentie formaat dat shoppers krijgen hangt af van het apparaat dat ze gebruiken om de zoekopdracht uit te voeren:

    Desktop zoekopdracht: online PLA, LIA and Multichannel PLA

    aw shop 10-7-13 2

    Afbeeldingsbron: Google Inside Adwords

    Mobiele zoekopdracht: online PLA and LIA

    LIA

    Afbeeldingsbron: Google Inside Adwords

    Hoe te beginnen met LIAs?

    Als een shopper dichtbij een winkel is en hij zoekt naar een product op Google, dat zal hij een Local Inventory Ad zien. Het belangrijkste doel van een LIA is om voetverkeer naar de dichtstbijzijnde fysieke winkel te sturen, daarom wordt hij, als hij op de advertentie klikt, naar de lokale 'storefront' pagina gestuurd. Google brengt de informatie over de dichtstbijzijnde fysieke locatie naar boven en de gebruiker krijgt uitgebreide informatie over het product en de winkel waar het product wordt verkocht die het dichtst in de buurt is.

    Informatie zoals lokale beschikbaarheid, prijs, naam van de winkel, kaart, telefoonnummer, openingstijden en aanvullende producten verbetert de klantbeleving en creëert een verbinding tussen de online winkel en de fysieke locatie van een verkoper.

    Als u al PLA’s gebruikt om verkeer naar uw website te trekken en u uw omnichannel strategie wilt opbouwen door het gebruik van Google Local Inventory Ads moet u in aanvulling op uw Google Product feed drie extra feeds maken.

    Business information feedzet alle informatie betreffende uw bedrijfslocaties op een rijtje.

    Google Local Products Feed - deze feed bevat informatie over de producten die u alleen in de winkel of zowel online als in de winkel verkoopt.

    Local-Products-Feed-Attributes-720x360.jpg

    Google Local Product Inventory Feedbevat voorraad informatie en prijs voor iedere fysieke locatie.

    Local Product Inventory Feed Attributes

    Het matchen van de vier data feeds: Google Business Locations, Google Local Products Feed, Google Local Product Inventory Feed en de Google Products Feed wordt automatisch gedaan door Google via het veld “ItemID.

    Door het gebruik van de winkelcodes en het product ID (!! deze moeten consistent zijn in alle feeds) zal Google alle stukjes van de puzzel samenvoegen en LIA’s of multichannel PLA’s aan shoppers tonen.

    Het regelmatig updaten van alle feeds is niet alleen vereist door Google, maar is ook iets dat een belangrijke impact op de prestaties van uw campagne zal hebben. De aanbevolen minimale upload frequentie door Google is:

    • Local products feed - minstens eens per week;
    • Local product inventory feed - minstens eens per dag;
    • Products feed - minstens eens per 30 dagen;

    maar frequentere updates zorgen voor een betere vindbaarheid, zichtbaarheid, en kwaliteit van verkeer.

    6 redenen waarom Local Inventory Ads op uw prioriteiten lijst zouden moeten staan?

    Toename lokale winkelbezoeken
    Het bereiken van klanten met een koopbehoefte die dichtbij zijn is nog nooit zo makkelijk geweest. Volgens Google zijn zoekopdrachten die locaties, steden, wijk, postcodes of simpelweg woorden zoals 'vlakbij' verdubbeld in het afgelopen jaar.

    Meer verkopen
    De verkopers die tot nog toe Local Inventory Ads hebben gebruikt, rapporteren fantastische resultaten. Sears Outlet bijvoorbeeld, zagen een toename van winkelbezoek aantallen van 122% en een groei van hun CTR van 16% en Office Depot genereerde 3x meer opbrengst op digitale uitgaven.

    Geavanceerde targeting
    Met opmerkelijke doelopties hebben verkopers die zowel online als vanuit de winkel verkopen nog nooit zoveel macht om hun klanten te bereiken die vlakbij een van hun fysieke winkels zijn.

    Google’s best practices gebruiken om offline verkopen met online ads te stuwen zullen u helpen om geld te verdienen aan die klanten die in de buurt van uw bedrijfslocaties zijn op het juiste moment.

    Verhoog campagne efficiëntie
    Het aantal opties dat u tot uw beschikking heeft om klanten naar uw winkel te krijgen is gewoonweg verbazingwekkend. Bijvoorbeeld, door het gebruik van locatie vergrotend targeten kunt u zich richten op shoppers door een radius rond uw bedrijfslocaties te specificeren. U kunt uw aanbiedingen voor local inventory ads alleen gedurende openingstijden inplannen, of kunt ze toe laten nemen op die dagen waarop klanten meer geneigd zijn om te kopen.

    Betere winkelbeleving
    Door de klant informatie te laten zien over de dichtstbijzijnde winkel, openingstijden en het aantal specifieke items op voorraad zal het vertrouwen in de verkoper toenemen en de algemene beleving van de klant verbeteren.

    Winkel Pick-up
    Als laatste, maar niet als de minste, ophalen in de winkel, waarbij klanten online kunnen kopen en het product ophalen in de winkel. Winkel pick-up heeft al voor geweldige resultaten gezorgd bij de pilot deelnemers, Kohl rapporteert een 40 – 50% toename in kliks vanuit de lokale 'storefront' naar de online winkel.

    Dus bedenk, in de huidige competitieve markt zorgt alleen het bijhouden van trends en veranderingen voor deze opvallende resultaten die iedere marketeer wil laten zien in zijn portfolio.

    Als u wilt beginnen met profiteren van Local Inventory Ads dan kijkt u eerst de Local Shopping Criteria na en kijk of u in aanmerking komt. Mocht dat zo zijn, dan kunnen wij bij DataFeedWatch dit proces eenvoudig en zonder inspanningen voor u verzorgen.

    New Call-to-action