DataFeedWatch Nederland Demo Aanvragen

De 10 Meest Winstgevende Data Feed Optimalisaties

Posted on 25/11/2014 by Jacques van der Wilt

De data feed is de basis waarop uw campagnes op Google of andere shopping kanalen wordt gebouwd. Data Feed Management en campagne management zouden hand in hand moeten gaan. Hoe beter de feed, hoe beter de resultaten van de campagne.

Wij hebben de Data Feed Optimalisaties die onze klanten over de afgelopen 12 maanden hebben gedaan geanalyseerd. Hier zijn de 10 die hun het meest aanspreken:

1. Verwijder Onrendabele Producten

Veel producten krijgen veel clicks, maar worden nooit verkocht. Het verwijderen van deze onrendabele producten uit uw campagne bespaart u veel geld. Geef uw geld alleen uit aan winnaars.

DataFeedWatch-Analytics stelt u in staat tot het opsporen van alle onrendabele producten en deze met één klik te verwijderen uit uw feeds:

 

DFW Analytics - Remove Unprofitables

2. Beschikbaarheid instellen

Als de beschikbaarheid van ieder product in uw data feed staat, dan spendeert u niet langer reclamebudget aan producten die niet op voorraad zijn:
Volusion Availability

3. Voeg Product Type toe

Bieden op uw eigen producttypes is veel effectiever dan bieden op een algemene categorie van een kanaal:

Als u ringen verkoopt, dan heeft u naar alle waarschijnlijkheid 3 product types: zilver, goud en diamant. Maar Google bijvoorbeeld heeft maar 1 categorie: ApparelAccessoires > Jewelry > Rings. Dus, als u biedt volgens (Googles) categorie, dan heeft u maar 1 ‘bidvoor alle ringen. Als u producttype toevoegt aan uw data feed, dan kunt u verschillende ‘bids’ voor ieder product type instellen.

8 Product type DFW

of

DFW Product type mapped from Description

4. Gebruik Custom Labels

Als u op iets anders dan categorie of merk wilt bieden, dan moet u een custom label aanmaken voor bijvoorbeeld prijs of marge of seizoen of speciale aanbieding. Dit zorgt ervoor dat u meer kunt bieden op hoger geprijsde producten of op de producten die in de aanbieding zijn deze week. Bieden op specifieke eigenschappen kan uw RoI drastisch verbeteren.

DFW Custom Label for Price

5. Selecteer uw beste afbeelding

Ieder product heeft diverse afbeeldingen, met verschillende kleuren of vanuit verschillende hoeken. Zorg ervoor dat voor ieder product de beste afbeelding is geselecteerd in uw data feeds. De ‘Select Default Image’ functie in DataFeedWatch zorgt ervoor dat u de beste afbeelding voor ieder product kunt selecteren, met 1 simpele klik:

Adidas sneaker Vulc Star Low Blue - Image Selector - product box

6. Optimaliseer uw producttitels

Neem belangrijke eigenschappen zoals merk, kleur en maat en de belangrijkste kernelementen op in uw titel:

DFW Combine Brand Name Color + Add suffix

7. Voeg kanaal specifieke categorieën toe

Het instellen van de meest specifieke sub-sub-sub-categorie vanuit de indeling van welk kanaal dan ook zal uw conversies verbeteren.

Volusion Google Categories with suggestions

8. Promoties

Het toevoegen van promoties aan uw productadvertenties is een van de beste manieren om eruit te springen en zo uw traffic en conversies te verhogen.
DFW Google Shopping Promotions feed Map fields

9. Voeg Product Group ID of Parent ID toe

Als u in staat bent om de ‘parent’ producten te identificeren, dan kunt u:

  • Alleen ‘parent’ producten naar bepaalde kanalen sturen (in plaats van alle varianten);
  • Statistieken voor alle varianten samenvoegen en prestaties op ‘parent’ niveau beoordelen.

DFW Item group ID

10. Mobiele link toevoegen

Als uw site een mobiele versie heeft, dan is het belangrijk dat u dat laat weten aan uw online kanalen. Zij kunnen vervolgens uw productadvertenties aan de mobiele versie van uw productpaginas toevoegen.
DFW Mobile link

 

Over DataFeedWatch

DataFeedWatch is een data feed management software die verkopers die gebruik maken van MagentoShopifyVolusion3Dcart, BigCommerce, WooCommerce, OpenCart, en vele andere eCommerce Platforms in staat stelt om data feeds te creëren voor meer dan 1.000 Online kanalen in meer dan 50 landen. DFW-Analytics geeft eveneens resultaten weer voor ieder individueel product op ieder kanaal, waarmee verkopers hun RoI sterk kunnen verbeteren door snel onrendabele producten te indentificeren en verwijderen.

Share Button

Related Post

Hoe Onrendabele Producten uit Google Shopping te V... De meeste verkopers maken winst op maar 20% van hun producten. Dus 80% van de producten kost hen geld!   Zelfs als het tegenstrijdig ma...
7 Feed Optimalisatie Tips voor Bing Shopping Campa... Bing is dan misschien niet zo sexy als Google, de leider op de zoekmachinemarkt, maar dat betekent niet dat online verkopers het zouden moeten mij...
6 Veel Voorkomende Feed Fouten in Facebook Dynamic... Online verkopers kennen allemaal de frustratie die ze voelen wanneer hun feed wordt geweigerd door Facebook. Het vertraagt de verkoopinspanningen ...
6 Eenvoudige Optimalisatie Tips Om Uw RoI Te Verho... Het succes van uw campagne op Facebook hangt voor een groot deel af van hoe goed u uw feeds kunt optimaliseren. In deze blogpost delen we een aant...
Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Average rating:  
 0 reviews

Posted in: Campagnes Optimaliseren,Data Feeds

Leave a Reply