DataFeedWatch Updates Digest Januari 2020: Internationaal Verkopen Wordt Eenvoudiger

    datafeedwatch-date-selector (1)

    Bij DataFeedWatch is onze belangrijkste doelstelling om Verkopers te helpen groeien.

    Als je eenmaal een bedrijfsidee in een specifieke markt hebt geprofileerd, is internationaal gaan verkopen of het betreden van nieuwe kanalen een vanzelfsprekende manier om uit te breiden.

    Daarom verzamelden we feedback van onze internationale klanten over de functies die hun leven makkelijker zouden maken. Vandaag introduceren we de nieuwe ontwikkelingen die daaruit zijn voortgekomen.

    Spoiler alert: dit wil je niet missen :)

     

    Duik erin en ontdek hoeveel mooier werken met de feed is geworden!




    Een eenvoudigere Multi-Shop Set-Up

    Tot nu toe betekende het werken met productbestanden voor meerdere winkels één ding:

    dat je de feeds voor elke databron afzonderlijk moet instellen en optimaliseren. Helemaal opnieuw.

    Gezien de verscheidenheid van de markt, zowel vanuit het oogpunt van de technologie als van het productassortiment, is de individuele benadering van feeds in veel gevallen zelfs aan te bevelen...  

    Maar wat als je te maken hebt met een handvol zeer gelijkaardige datasets?

    Daar hebben we een eenvoudig antwoord op: De optie ‘Kopieer Shop’.

    kopie-winkel-optie

     

    Wanneer gebruik je ‘Kopieer Shop’?

    Deze functionaliteit zal je helpen om het proces van het opzetten van feeds voor vergelijkbare winkels te vereenvoudigen en te versnellen. Met vergelijkbaar bedoelen we gemeenschappelijke invoervelden en vergelijkbare optimalisatiebehoeften. 

    Bijvoorbeeld:

    • dezelfde winkel in verschillende talen (meerdere domeinen)
    • verschillende winkels met soortgelijke producten en dezelfde invoervelden
    • verschillende winkels op basis van hetzelfde eCommerce platform

    Dit betekent dat je niet langer voor elke winkel het proces van het aanmaken van de feed hoeft te herhalen. In plaats daarvan kun je je geoptimaliseerde feed setup opnieuw gebruiken.

    Opmerking: de optie ‘Kopieer Shop’ is momenteel alleen beschikbaar voor csv, xml, txt, json en Google spreadsheets.

     

    Hoe gebruik je ‘Kopieer Shop’?

    Stap 1: Zodra je eerste winkel volledig is opgezet met feeds, kun je deze eenvoudigweg klonen samen met de eerder geoptimaliseerde content, zoals Interne Velden en Kanalen. (zie screenshot hierboven)

    Stap 2: Ga vervolgens naar de ‘Bewerk Shop' sectie van de kloon en vervang de oorspronkelijke gegevensbron door de nieuwe.  

    Stap 3: Pas tot slot alle aanpassingen toe die je nodig acht.

    Voorbeeld: In het geval dat je dezelfde winkel in meerdere talen kopieert, kan het zijn dat je de valuta-toewijzing moet aanpassen voordat je de gekloonde feed gebruikt.

     

    De functie ‘Kopieer Interne Velden’

     

    Een analoge verbetering van ‘Kopieer Shop' is de nieuwe functionaliteit voor het kopiëren van interne velden.

    kopiëren-internal-velden

     

    Met DFW interne velden kun je universele feedregels aanmaken die op schaal kunnen worden toegepast - op meerdere feeds binnen je winkel. Dit helpt de tijd en moeite te verminderen die nodig zijn om je bereik uit te breiden naar nieuwe kanalen.

     

    Wanneer gebruik je ‘Kopieer interne velden’?

    Laten we zeggen dat je een complexe regel hebt gemaakt die producttitels optimaliseert voor een van je Shopify klanten, en je hebt een andere klant - ook met Shopify - die zou kunnen profiteren van hetzelfde soort opzet. 

    Nu hoef je alleen nog maar twee keer te klikken om de interne velden te gebruiken die eerder voor een andere winkel zijn geconfigureerd. 

    Opmerking: In tegenstelling tot bij ‘Kopieer Shop' is deze optie beschikbaar voor alle soorten winkels.

     

    Terug naar boven of Download de Complete Handleiding voor Datafeed Optimalisatie 


     

    Verbeterd Categorisatieproces

    Je bent waarschijnlijk wel bekend met de voordelen van het toewijzen van productcategorieën

    Een specifieke en accurate categorie zal het kanaal helpen om je producten beter te classificeren en te zorgen voor een hogere relevantie bij het tonen van je advertenties aan potentiële kopers.

    Deze belangrijke stap kan een vervelende taak worden als hij op een groter aantal kanalen of in meerdere talen wordt uitgevoerd.

    Om het categorisatieproces gebruiksvriendelijker te maken, heeft ons team 2 belangrijke verbeteringen doorgevoerd:

    Categorieën Kopiëren tussen Kanalen

     

    De eerste verbetering is dat je vanaf nu in staat bent om eerder opgeslagen categorieën te kopiëren naar andere kanalen binnen je winkel.

    Laten we zeggen dat je adverteert op Google Shopping in meerdere landen en je hebt de categorieën voor Google Shopping US ingevuld.

    Om dit deel ook voor je Google Shopping SE-feed te vullen, hoef je alleen maar 'Kopieer van een ander kanaal' te kiezen in het tabblad Categorieën en de juiste feed te selecteren om van te kopiëren.

    Sla vervolgens de wijzigingen op:

    copy-categorieën-tussen-feeds

    Dezelfde actie kan ook worden toegepast op Google Shopping en Facebook kanalen, aangezien de twee exact dezelfde taxonomie delen.

    Taal Categorieën Wisselen voor Google

    Als je als marketingprofessional met retailers uit de hele wereld werkt, zal deze functie zeker van pas komen!  

    We hebben de mogelijkheid geïntroduceerd om de taal van de categorieën te veranderen bij het maken van de Google Shopping feeds. Je hebt nu de keuze om categorieën in de taal van het doelland of in het Engels weer te geven:

    categorie-taal-schakelaar

    Je kunt je categorieën in het Engels toewijzen, en ze dan automatisch vertalen naar de taal van je klant... Of niet!

    Omdat DataFeedWatch alleen de universele categorie-ID aan Google doorgeeft, hoef je je geen zorgen te maken over de gekozen categorietaal bij het ophalen van de feed naar het Google Merchant Center.

     

    Terug naar boven of Download de Complete Handleiding voor Datafeed Optimalisatie 


     

    Veilig ID’s toewijzen

    Het ID-veld is een cruciaal element van een productfeed dat vaak door kanalen (bijv. Google Shopping) wordt gebruikt om prestatiegegevens te koppelen aan het juiste product in je catalogus. Het wijzigen van de ID kan in sommige gevallen leiden tot verlies van prestatieconsistentie en historische gegevens.

    Dit geldt voor zowel Google Shopping als DFW Analytics.

    Daarom wordt de 'locked ID' geïmplementeerd voor een betere gebruikersveiligheid en een soepele werking van de applicatie en jouw feeds.

    Natuurlijk kun je het ID-veld nog steeds wijzigen, het enige wat je hoeft te doen is het te ontgrendelen.

    Klik op het slotje in de rechterbovenhoek van het veld en je kunt de wijzigingen doorvoeren:

    ontgrende-id-veld

     

    Terug naar boven of Download de Complete Handleiding voor Datafeed Optimalisatie 


     

    Samengevat...

    Wij danken onze klanten voor hun bijdrage aan de ideeën en hun hulp om ons platform voortdurend verder te ontwikkelen! We hopen dat de nieuwe verbeteringen je helpen om je feeds op een veel eenvoudigere en efficiëntere manier naar het volgende niveau te brengen.

     

    Houd de volgende Update Digest in de gaten en vergeet niet dat we graag luisteren wanneer je je ideeën wilt delen :)

     

    Terug naar boven of Download de Complete Handleiding voor Datafeed Optimalisatie 


    dfw-demo