Beoordeel de Prestaties van elk Product met DFW-Analytics

    Beoordeel-de-Prestaties-van-elk-Product-met-DFW-Analytics 

     

    DataFeedWatch-Analytics toont je klikken, conversies en inkomsten voor elk individueel product. Je kunt in een oogopslag zien welke producten onrendabel zijn en ze in een klik verwijderen uit je datafeeds.

    Op deze manier maken de onrendabele producten geen deel meer uit van je campagnes en wordt je reclamebudget alleen nog maar besteed aan producten waar je geld mee verdient.

     


    Je ROI een boost geven met DFW-Analytics

     

    Je beheert je CPC-campagnes op (sub)categorie of merk of een combinatie daarvan, omdat

    a) het beheren per product teveel tijd kost
    b) de meeste kanalen geen gegevens op productniveau verstrekken

     

    Met DFW-Analytics blijf je de algehele campagneprestaties optimaliseren, maar voeg je nog een optimalisatie toe:

     

    1. Vind onrendabele producten in 20 seconden

     

    Filter Unprofitable Products in DataFeedWatch-Analytics

     

    2. Verwijder onrendabele producten met één klik

     

    Remove Unprofitable Products in DataFeedWatch-Analytics

     

    Het verwijderen van producten die je alleen maar geld kosten is een grote besparing. Je verspilt dit deel van je reclamebudget niet langer, maar geeft het uit aan winstgevende producten.

     


    Andere Voordelen

     

    Bepaal je winnaars

    Je kunt de best presterende producten op dezelfde manier identificeren. Als je weet welke producten je de meeste winst opleveren, kun je je biedingen verhogen, titels verbeteren, enz.

     

    Alle prestatiegegevens op één pagina

    Je kunt de prestaties van je producten op elk kanaal op één pagina bekijken. Dat is zoveel makkelijker te beoordelen en te vergelijken dan in te loggen op elk kanaal.

     

    Optimaliseer over de kanalen heen

    Je kunt voor elk product zien hoe het presteert op verschillende kanalen. Sommige producten doen het goed op kanaal A en niet op kanaal B of andersom.

     

    Prijs: € 0

    DFW Analytics is GRATIS. Gratis. € 0 per maand per winkel. Geniet ervan!

     


    Hoe werkt het?

     

    Eenvoudig: We voegen een tracking code toe aan je product-URLs en vragen je om een regel extra in de Google Analytics javascript te installeren op je site. Dat stelt ons in staat om gegevens op productniveau (en voor elk kanaal) te volgen. Wij downloaden dan je Google Analytics-data en tonen je alle prestatiegegevens per product in een eenvoudig overzicht:

     

    DataFeedWatch-Analytics Filter Products

     


    Hoe krijg ik Analytics?

     

    Simpel: Klik op ‘Installeren’ op de Analytics pagina.

     

    Channels Page to DataFeedWatch-Analytics

     

    Er wordt gevraagd om in te loggen op je Google Analytics account en de toegang voor DataFeedWatch goed te keuren en het juiste profiel te selecteren.

    Dat is alles!

    Houd er rekening mee dat het 24-48 uur duurt nadat je de Google Analytics javascript aan je site hebt toegevoegd, voordat je de eerste resultaten ziet. En het zal een maand duren voordat je 30 dagen aan gegevens op productniveau hebt verzameld. Dus begin vandaag nog!

     

    FAQ: Kan ik de CPC en CPA ook zien?

    Ja, kostengegevens is een extra module die we momenteel aanbieden aan een beperkt aantal beta-gebruikers. Laat het ons weten als je deze module wilt toevoegen voordat we hem officieel uitbrengen!

     

    FAQ: Wat gebeurt er met mijn eigen tracking code?

    Niets. Het blijft zoals het is. Of je eigen UTM-codes nu al in de bronfeed zaten of dat je ze in DFW hebt toegevoegd: onze Analytics-trackingcode is toegevoegd. Dus: achter de jouwe.

     

    FAQ: Mijn Google Ads data wijken af van de DFW-Analytics data

    Ja, dat klopt. Je weet dat we de gegevens van je eigen Google Analytics-account gebruiken. En ook al zijn Google Ads en Analytics allebei van Google, ze werken niet op precies dezelfde manier. Hier zijn een paar voorbeelden:

     

    Bezoeken vs Kliks

    • Sommige bezoeken kunnen worden toegeschreven aan het doel Alle Producten in Google Ads, maar aan de specifieke productadvertentie in Analytics.
    • Als mensen op een PLA klikken en vervolgens de pagina als favoriet bookmarken en dan de volgende dag terugkomen, telt dit als 2 bezoeken in Analytics - maar slechts 1 klik in Google Ads.

    Transacties vs Conversies

    • Analytics wijst een conversie toe aan Google Ads, als Google Ads de laatste klik heeft 'verstrekt' - Google Ads wijst alle conversies toe aan Google Ads als er ooit op een advertentie is geklikt.
    • Google Ads en Analytics hanteren verschillende termijnen voor cookies

    New Call-to-action