DFW-Analytics

Wat is het?

DataFeedWatch-Analytics toont kliks, conversies en inkomsten voor ieder individueel product. Je kunt zien welke producten onrendabel zijn en ze met één klik verwijderen. Dit levert een enorme verbetering op voor je campagnes.

 

Verhoog je RoI met DFW-Analytics

Je managed jouw CPC-campagnes op (sub-) categorie niveau of merk of een combinatie, omdat
a) managen per product te veel tijd zou kosten
b) de meeste kanalen je geen data op product niveau leveren
Met DFW-Analytics blijf je de algemene campagne prestatie optimaliseren, maar voegt andere optimalisaties toe:

 

1. Vind onrendabele producten in 20 seconden

DFW-Analytics-Filter-Unprofitable-Products2


2. Verwijder onrendabele producten met één enkele klik

DFW-Analytics-Remove-Unprofitables1

 

Producten verwijderen die je alleen maar geld kosten is een grote besparing. Je zult dit deel van je budget niet langer verspillen en het in plaats daarvan besteden aan rendabele producten.

 

Andere Voordelen

Herken je winnaars

Je kunt de best presterende producten op vergelijkbare wijze vaststellen. Als je weet welke producten de meeste winst opleveren kun je biedingen verhogen, titels verbeteren, etc.

 

Alle statistieken op een enkele pagina

Je kunt de prestaties van je producten op ieder kanaal inzien op één enkele pagina. Dit is zoveel eenvoudiger dan in te loggen op ieder kanaal en te bekijken en vergelijken.

 

Optimaliseer alle kanalen

Je kunt voor ieder product zien hoe het presteert op verschillende kanalen. Sommige producten doen het goed op kanaal A en niet op kanaal B of andersom.

 

Prijs: $0

DataFeedWatch Analytics is GRATIS. $0 per maand per shop. Complimentje van ons personeel in DataFeedWatch. Veel plezier!

 

Hoe werkt het?

Simpel: We voegen een tracking code toe aan je product URL's. Dit stelt ons in staat om data op product niveau (en voor ieder kanaal) vast te leggen. We downloaden jouw Google Analytics-data en presenteren alle statistieken per product in een eenvoudig overzicht:

Experty-DFW-A-4


Hoe kan ik Analytics activeren?

Simpel: Je klikt op ‘Install’ op de Analytics pagina.

DFW-Analytics-Channels-page Je wordt gevraagd om in te loggen op je Google Analytics account, toegang voor DataFeedWatch te activeren en het juiste profiel te selecteren. Volg de instructies voor het toevoegen van de tracker code. Dat is alles! Let op, nadat je de tracking code hebt toegevoegd duurt het 24 tot 48 uur voordat je de eerste resultaten kunt zien. En het duurt een maand voordat je 30 dagen aan data beschikbaar hebt voor een goede vergelijking. Dus start nu!

 

FAQ: Kan ik ook CPC en CPA bekijken?

JA, cost data is een extra module die we momenteel aan een beperkt aantal beta-gebruikers aanbieden. Neem contact met ons op om deze functie toe te voegen voorafgaand aan de officiële release datum.

 

FAQ: Wat gebeurt er met mijn eigen tracking code?

Niets. Het blijft zoals het is. Of je eigen UTM-codes nu al in de bron feed zitten of je hebt ze toegevoegd in DFW: onze Analytics tracking code wordt toegevoegd.

 

FAQ: Mijn Google Ads data is verschillend aan jullie DFW-Analytics data

Ja. Dat klopt. Je weet dat we de data van je eigen Google Analytics account gebruiken. En ondanks dat Google Ads en Analytics beiden van Google zijn meten ze niet op dezelfde manier. Laten we een aantal voorbeelden geven:

 

Bezoeken versus Kliks

Transacties versus Conversies

   

Over DataFeedWatch

DataFeedWatch is een data feed management software die verkopers die gebruik maken van Magento, Shopify, Volusion, 3Dcart, BigCommerce, WooCommerce, OpenCart, en vele andere eCommerce Platforms in staat stelt om data feeds te creëren voor meer dan 1.000 Online kanalen in meer dan 50 landen.