Uw Handleiding om te Verkopen op Idealo

    Uw-Handleiding-om-te-Verkopen-op-Idealo

    Op het juiste moment en op de juiste plek zijn voor uw klanten is de sleutel tot meer conversies. 90% van de consumenten schakelt de hele dag tussen schermen, dus het is nu belangrijker dan ooit om mensen op de juiste plekken te bereiken. Retailers over de hele wereld wenden zich tot multichannel verkoop in een poging om zowel nieuwe als terugkerende klanten te bereiken.

    Verkopen op meerdere kanalen helpt retailers die het nadeel zien van retailing op slechts één platform. Retailers die bijvoorbeeld alleen Amazon gebruiken om hun producten te verkopen, verliezen vaak veel inkomsten als hun account goedkeuringsproblemen heeft of meer recent, de sluiting van Tesco Direct was een fikse tegenslag voor een aantal retailers die nu hun inspanningen nu elders moeten doen om deze tegenvaller goed te maken.

    In dit artikel:

     

    Dus, wat is Idealo precies?

    Dagelijks bezoeken tienduizenden mensen Idealo en het promoten van uw producten op de prijsvergelijkingssite kan gemiddeld 42% meer bestellingen op uw site opleveren.

    Idealo is opgericht in Duitsland in 2000. Het is een prijsvergelijkingssite waarmee gebruikers de prijzen van verschillende producten uit verschillende winkels kunnen vergelijken en die ze vervolgens naar de betreffende site en productpagina kan leiden om een aankoop te doen.

     


    Laat me de cijfers zien

    Idealo heeft dagelijks een groot aantal bezoekers, maar hoeveel van deze bezoekers doet daadwerkelijk een aankoop? Laten we de statistieken eens bekijken...

    4 miljoen bezoekers per maand: Het grote aantal sitebezoekers wordt mede bereikt door de marketinginspanningen van de site, waaronder hun betaalde advertenties, e-mail, retargeting en SEO.

    7% van de geregistreerde gebruikers heeft producten aan hun winkelmandje toegevoegd: Wist u al dat slechts 3% van de gebruikers zich daadwerkelijk aanmeldt? Natuurlijk is dat een klein aantal in vergelijking met de bezoekersaantallen van de site. Dit is echter geen enorm probleem voor retailers die profiteren van het weergeven van hun producten aan diegenen die ernaar op zoek zijn, maar het belemmert enigszins de personalisatie op de site vanwege het gebrek aan informatie van elke gebruiker.

    3 bezoeken voor een aankoop: de site kent veel afhakers in het verkoopproces, een gebruiker brengt gemiddeld 3 bezoeken aan de site voordat hij een aankoop doet. Verwijzend naar het bovenstaande punt, creëert dit een kleine hobbel om mensen terug te halen naar de site met gepersonaliseerde e-mails.

     


    Aan De Slag Gaan en Feed Vereisten

    Wilt u beginnen? U kunt uw proces beginnen door u aan te melden via een van de volgende partnerpagina's:

    Het uploaden van uw feed is relatief eenvoudig in vergelijking met andere sites. Idealo raadt aan om uw feed in CSV-formaat te uploaden (hoewel XML ook wordt geaccepteerd). Uw feed moet de volgende informatie bevatten:

    • Productgroep
    • Fabrikant/merknaam
    • Productnaam
    • Onderdeelnummer van de fabrikant
    • Prijs
    • EAN-nummer
    • Afbeeldings-URL
    • Verzendkosten
    • URL naar productpagina
    • Productattributen (bijv. kleur)

    Indien van toepassing heeft u ook de volgende informatie nodig:

    • Basisprijs
    • Energieklasse
    • ISBN

    Het wordt ook aanbevolen om het volgende op te nemen:

    • Levertijden
    • Korte productomschrijving

     


    Optimalisatietips om te Verkopen op Idealo

    #1 Werk uw feed bij

    Idealo houdt alle gegevens graag zo actueel mogelijk en raadt aan de feed meerdere keren per dag te exporteren. Probeer de feed te comprimeren in een zip- of gzip-bestand om de laadtijd te minimaliseren.

    #2 Meerdere afbeeldingen

    De site raadt het gebruik van de grootste afbeelding aan. Ze raden ook aan om meerdere afbeeldingen te gebruiken - upload de afbeeldings-URL's in hun eigen kolom in uw feed om Idealo te helpen de afbeeldingen snel en gemakkelijk te vernieuwen gedurende de dag.

    #3 Gebruik uw productomschrijvingen goed

    U heeft 1000 tekens om uw product te beschrijven. Doe dit zo nauwkeurig mogelijk door alle relevante informatie te verstrekken zodat de klant de meest relevante beschrijvende informatie snel en gemakkelijk ziet.

    Dit zal niet alleen de conversies een boost geven, maar ook helpen bij het terugdringen van retouren, vragen en klachten. Zorg er ook voor dat u witruimte en symbolen vermijdt, omdat dit een negatieve invloed heeft op uw productvermelding.

    #4 Neem variaties op in uw feed

    Als u bijvoorbeeld een product verkoopt dat beschikbaar is in meerdere kleuren, leest Idealo elk van deze producten als afzonderlijke producten. Als u dit in uw feed opsplitst, kunnen uw producten worden weergegeven voor de meest relevante zoekopdrachten.

    #5 Exporteer uw feed regelmatig

    Zoals u waarschijnlijk al weet, is een van de grootste oorzaken van het bouncepercentage en lage conversie het adverteren voor een product met onnauwkeurige informatie.

    Als u bijvoorbeeld klanten naar een pagina leidt die andere informatie weergeeft, zoals hogere prijzen van het geadverteerde, zullen mensen niet alleen vertrekken zonder te kopen, maar heeft dit ook een negatieve invloed op uw klanten.

    Als u ervoor zorgt dat uw feed up-to-date is en regelmatig wordt geëxporteerd (meermaals per dag is ideaal), zorgt u ervoor dat alle informatie die u Idealo geeft correct is op het moment dat de klant het product bekijkt.

     


    Idealo Functies

    Idealo biedt een aantal functies om uw producten tot een succes te maken, dankzij de hulp van Ingenious Technologies die verantwoordelijk zijn voor het technische platform. Deze functies omvatten:

    Tracking Pixel: De Idealo performance tracking pixel biedt verkopers meer zicht op de activiteiten van de klant die tot de verkoop hebben geleid. Door de pixel op uw eigen website (op de orderbevestigingspagina) te installeren, kan Idealo de reis van een klant volgen, van het zoeken naar producten tot en met het identificeren of er een aankoop was of niet.

    Vanaf hier zijn er twee verschillende trackingvarianten beschikbaar. De standaardvariant is waar het hele winkelmandje wordt gevolgd. Met de winkelmand variant kunnen de artikelen in de winkelmand individueel worden gevolgd.

    Rapportage: Bovenstaande tracking betekent niets zonder een gedetailleerde analyse van de prestaties. Idealo biedt een Persoonlijk Adverteerdersaccount waarmee de verkoper een snel en eenvoudig snapshot van de gegevens van de trackingpixel kan bekijken en KPI's kan instellen die in overeenstemming zijn met de aankoopdoelen.

    Idealo Checkout: Op de Duitse Idealo-site kunt u de Ideal Checkout gebruiken, deze is ontworpen om het aankoopproces voor de klant sneller en gemakkelijker te maken. Het biedt de klant een knop om direct op de productpagina('s) te winkelen. Als ze hierop klikken, gaan ze in drie stappen naar een aankoopproces met de merknaam van de handelaar in alle drie, maar deze stappen worden geleverd door Idealo in plaats van gehost op de site van de handelaar.

     


    Conclusie

    We hebben het belang van multichannel selling besproken, of u Idealo integreert in uw marketing- en verkoopstrategie is aan u. Er zijn 3,14 miljoen Idealo gebruikers per maand en de beste manier om erachter te komen of u hier ook van kunt profiteren is door het te testen.

     

      New Call-to-action