4 Eenvoudige Tactieken om Vertrouwen te Winnen als Google Ads accountmanager

    Tactieken-om-Vertrouwen-te-Winnen-als-Google-Ads

     

    We weten dat u van uw werk houdt.

    U logt in op uw computer en leest het nieuws in uw branche en bedenkt manieren om de betaalde zoekresultaten van uw klant te verbeteren. Maar de moeite en tijd die u erin steekt wordt nooit gezien, en zonder goede communicatie met uw klanten is het lastig om ze te behouden.

    Slimme ondernemers weten: verkopen is het halve werk; daarna moet u uw klanten behouden.

    De eerste belangrijkste stap voor alle accountmanagers is om te bepalen of uw klant nieuw is bij Google Ads of al een paar accountmanagers heeft versleten. U moet om verschillende redenen het vertrouwen van uw klant winnen. Dit heeft invloed op de manier waarop u de variabelen bespreekt en hoe u het account aanpakt.

    Accountmanagement is een vaardigheid en bij sommigen gaat het vanzelf, maar maak u geen zorgen als u er nog niet zo goed in bent - u komt er wel!

     

    Evalueer de Communicatie met uw Klanten

    Het is belangrijk om u af te vragen of u betere communicatievaardigheden moet ontwikkelen. Wees eerlijk tegen uzelf:

    - Hoe zeker voelt u zich bij het uitleggen van uw werk?

    - Hoe voelt u zich na een telefoongesprek?

    - Heeft u ontevreden klanten?

    - Blijven klanten vragen om met uw manager of de verkoopadviseur te spreken?

    Antwoorden op het bovenstaande geven aan hoe goed u bent in uw communicatie met uw klanten. Voel u niet slecht als het niet positief is. In een goed bedrijf kunt u deze vaardigheden ontwikkelen, omdat vaardigheden kunnen worden bijgeleerd.

     

    4 Tactieken om Klanten Binnen te Halen en te Houden

    Naast het oefenen van uw communicatieve vaardigheden, zijn hier vier eenvoudige, maar zeer effectieve tactieken die een nieuwe accountmanager kan gebruiken om vertrouwen te winnen of hieraan te werken.

    “Het kost maanden om een ​​klant te vinden… maar enkele seconden om er een te verliezen”

     

    1. Doorloop het proces

    De sales-afdeling is erin geslaagd om haar steentje bij te dragen, dit heeft u een account opgeleverd, nu is het uw beurt om het account te behouden. Mensen willen graag weten wat er gaat gebeuren. De beste manier is om de telefoon te pakken, uw klant te bellen en het proces uit te leggen. Afhankelijk van de klant, is het het beste om een ​​follow-up e-mail te sturen en dit te blijven doen. Consistentie is van het grootste belang en het belangrijkste verschil tussen een goede en een geweldige accountmanager.

    Om een ​​klant te behouden moet u hem de kans geven om vragen te stellen (ongeacht of het ‘domme’ vragen zijn) of u te vertellen over wat een concurrent zei, in plaats van onmiddellijk op te zeggen. Deze gesprekken zijn lastig voor alle accountmanagers. Hier is een advies - zet uw ego aan de kant en luister naar de feedback die u krijgt.

     

    2. Toegang tot hun Account

    Geef ze toegang tot hun Google Ads account. Dit is de gemakkelijkste manier om transparantie te tonen. Sommige klanten hebben graag wat ​​basiskennis van hun account. Gebruik software om uw scherm met hun te delen en laat ze een paar aspecten van hun account zien. Ze zullen het leuk vinden om hun account te zien, en u kunt uw kennis tonen en hun vertrouwen winnen.

    In een Google Ads campagne zijn er 3 algemene instellingen: zoekresultaten, weergaven en Google Shopping. Afhankelijk van uw marketingdoelen en uw huidige doelstellingen kunt u het proces laten zien dat u hebt doorlopen. U kunt bijvoorbeeld de belangrijkste variabelen die u bent overeengekomen weergeven als KPI's voor uw klant.

    Stel dat u zoekadvertenties hebt, u kunt dan de klikken, weergaven en de belangrijkste variabelen doorlopen die door uw rapport worden ingevoerd. Het is het beste om uw klant voor te bereiden, vooral als het bedrijfseigenaren zijn. Dit helpt uw ​​klant om te anticiperen op de statistieken die ze zullen ontvangen en die we als specialisten goed kennen.

     

    3. Laat zien hoe ze hun ‘wijzigingsgeschiedenis’ kunnen bekijken

    Klanten willen bewijs. Gevoelsmatig kan het lastig zijn om te bewijzen dat u aan het werk bent, omdat u het gevoel hebt dat ze u ondervragen, maar onthoudt dat daar een een reden voor is.

    Plaats uzelf in hun schoenen. Ze hebben misschien een slechte ervaring in het verleden, of er was sprake van slechte communicatie waardoor ze hun accountmanager in twijfel hebben getrokken. Neem het met een korreltje zout. De eenvoudigste manier is om te laten zien hoe ze toegang krijgen tot de 'wijzigingsgeschiedenis' in hun account. Het laat zien dat u wijzigingen aanbrengt en werk verricht in het account.

     

    4. Trial and Error 

    Het opzetten van een campagne is een heel proces. Hoewel uw doel is om leads te krijgen voor een dienst of verkoop voor een e-commerce winkel moet u wel realistisch zijn en de juiste verwachtingen scheppen bij de klant. Dit is een proces van 'trial and error'. De reden dat ik me aanvankelijk aangetrokken voelde tot een carrière in online marketing, was het idee om een ​​idee te testen en de verzamelde gegevens te gebruiken - het is bijna een wetenschappelijk experiment. Door uw klant bij uw ideeën te betrekken, kunt u uw klanten langer behouden.

     

    Samenvatting

    Dat was het! Vier snelle manieren om de relaties met uw klanten te onderhouden en opnieuw op te bouwen; niemand zegt dat het gemakkelijk is, maar dit is een belangrijke vaardigheid die iedereen moet ontwikkelen.

    Ik hoop dat u een van de methodes in dit bericht kunt gebruiken, als u dat nog niet deed. Goed luisteren is de sleutel. Uw doel als accountmanager is om een ​​win-win situatie te bereiken.

    Wat doet u als accountmanager om opnieuw vertrouwen te winnen of op te bouwen bij uw klant?

     

    New Call-to-action