Hoe de advertentierelevantie verhogen met de Responsieve Tekstadvertentie Tool in DataFeedWatch

    responsive-search

     

    DataFeedWatch’s Google Zoekadvertenties laat onze klanten toe automatisch advertenties te creëren voor elk product in hun feed. En wanneer we elk product zeggen, bedoelen we dat elk product in de feed een eigen advertentiegroep en aparte zoekwoorden krijgt, evenals advertenties. 

     

    Na het verbeteren van de functionaliteit in de bètaversie, hebben we recent Responsieve Zoekadvertenties uitgebracht. Dit is momenteel beschikbaar voor alle DataFeedWatch-klanten die gebruik maken van onze Feed-gedreven Tekstadvertenties. In het artikel van vandaag bespreken we in detail hoe het werkt en hoe jij er voordeel uit kunt halen.

     

     

    Table of Contents


    Wat zijn Responsieve Zoekadvertenties?

    Hoe werken Responsieve Zoekadvertenties? 

    Hoe kun je Responsieve Zoekadvertenties gebruiken in DataFeedWatch?

    Responsieve Zoekadvertenties - aanbevolen werkwijzen 

    Besluit 



    Wat zijn Responsieve Zoekadvertenties?

     

    Wanneer je een gewone Google Zoekadvertentie aanmaakt, heb je een limiet van 3 kopteksten en 2 beschrijvingen. Maar soms geeft dit niet het gevoel voldoende te zijn. Wij willen een oplossing bieden die je in staat stelt aanvullende kopteksten en beschrijvingen aan te maken. Hieruit kiest Google vervolgens de meest relevante combinatie om op de resultatenpagina weer te geven. 

     

    Het gebruik van Responsieve Zoekadvertenties biedt je de mogelijkheid 15 kopteksten en 5 beschrijvingen te maken. Het is echter nog steeds van belang om te onthouden dat er slechts een combinatie van 3 kopteksten en 2 beschrijvingen worden geselecteerd voor elke advertentie. En voor kleinere schermen kan dit soms beperkt worden tot 2 kopteksten.

     

    Terugkeren naar de bovenkant van de pagina of Download Het Ultieme Google Merchant Center handboek

     


    Hoe werken Responsieve Zoekadvertenties? 

     

    Je vraagt je misschien af hoe het mogelijk is om zoveel kopteksten en beschrijvingen aan Google te geven en nog steeds goede resultaten te halen. Na verloop van tijd test Google via machinaal leren verschillende advertentiecombinaties, en leert het welke combinaties het beste werken voor verschillende soorten zoekopdrachten.  

     

    Hoe meer opties Google heeft om verschillende combinaties te testen, hoe beter de resultaten die in de toekomst verwacht mogen worden. Samen kunnen deze combinaties tot 43.680 variaties hebben. De testmogelijkheden zijn echt eindeloos!

     

    Om Responsieve Advertenties ten volste te benutten, stelt Google voor minimaal 5 unieke kopteksten te hebben. Maar vele andere adverteerders melden dat 8 ideaal is.

     

    Terugkeren naar de bovenkant van de pagina of Download Het Ultieme Google Merchant Center handboek

     


    Hoe kun je Responsieve Zoekadvertenties gebruiken in DataFeedWatch ?

     

    Bij DataFeedWatch hebben we het gemakkelijk gemaakt voor jou om Responsieve Zoekadvertenties ten volste te benutten. De functie is gratis beschikbaar voor al onze huidige klanten. Als je al vertrouwd bent met onze Google Tekstadvertenties, ben je wellicht blij te weten dat de interface behouden bleef. 

     

    responsive-search-ads-1

    Wanneer je Responsieve Zoekadvertenties aanmaakt, zie je een aanvullende optie om meer kopteksten en beschrijvingen toe te voegen, zoals hieronder weergegeven.

     

     

    resposive-search-ads-2

     

    Nog een belangrijk verschil is dat je nu aparte instellingen ontvangt voor elke koptekst, waar je bij een normale advertentie enkel wijzigingen kunt maken aan het volledige sjabloon. 

     

     

    responsive-search-ads-4

    Je hebt ook de mogelijkheid om een koptekst vast te pinnen, voor in het geval dat je er een steeds op dezelfde plaats wilt weergeven. Je kan ze vastpinnen op de eerste, tweede of derde positie. 

     

    responsive-search-ads-3

     

    Onthoud dat deze optie niet aangeraden wordt, aangezien het voorkomt dat Google de beste combinatie kiest en ze in deze posities weergeeft.

     

    Terugkeren naar de bovenkant van de pagina of Download Het Ultieme Google Merchant Center handboek

     


    Responsieve Zoekadvertenties - aanbevolen werkwijzen

     

    Er zijn enkele zaken die je kunt doen om de Responsieve Zoekadvertenties op de beste manier te gebruiken. 

     

    Kopteksten en beschrijvingen schrijven:

     

    • Haal voordeel uit de extra ruimte. Schrijf zoveel mogelijk aanvullende kopteksten en beschrijvingen. Hoe meer opties je aan Google geeft, hoe meer hun machinaal leren heeft om mee te werken, zoals we zagen in de illustratie. Dit betekent betere resultaten voor jou. 
    • Probeer iets anders te benadrukken in elke koptekst en beschrijving om je prestatie te optimaliseren. 
    • Zorg ervoor dat je een zoekwoord in minstens twee van je kopteksten plaatst. Van alle kopteksten die je schrijft, moeten er minstens 5 uniek zijn. Het is best om minstens 8-10 kopteksten in totaal te hebben. 
    • Je hebt minstens 2 unieke beschrijvingen nodig. Hoe meer informatie je kan geven die nog niet in de koptekst staat, hoe beter. 
    • Het voornaamste is om ze zo uniek en relevant mogelijk te maken.

     

    Vastpinnen: 

     

    • Als je kopteksten en beschrijvingen wilt vastpinnen, vermijd dan om slechts een voor elke positie vast te zetten. Zoals vermeld laat dit Google niet toe om de beste combinaties te testen en de beste te kiezen. In de plaats daarvan kan je er 2-3 voor elke positie vastpinnen. Op die manier zijn er opties, en kan het proces succesvol verlopen. 
    • Onthoud dat, als je kopteksten en beschrijvingen in elke sectie vastpint, dit ervoor zorgt dat de andere (niet-vastgepinde) opties niet weergegeven worden.

     

    Algemeen 

     

    • Probeer voor elk van je responsieve advertenties een "Goede" of "Uitstekende" Effectiviteit van advertentie te krijgen. Deze score laat je weten of je het in het algemeen goed doet. Als je er nog niet volledig bent, en je hebt enkele vastgepinde kopteksten en beschrijvingen, probeer ze los te pinnen om te kijken of dit helpt. 
    • Controleer je advertenties die al goed presteren en hergebruik wat content ervan. Op die manier kan je op beide oren slapen dat de content het alvast goed doet.

     

    Terugkeren naar de bovenkant van de pagina of Download Het Ultieme Google Merchant Center handboek

     


    Besluit

     

    Dat is alles! Nu zien we het je graag zelf uitproberen. Als je enige feedback of suggesties hebt over hoe we de functie Responsieve Zoekadvertenties kunnen verbeteren, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We horen altijd graag wat jij denkt.

     

    Terugkeren naar de bovenkant van de pagina


    New Call-to-action