Price Watch Beta nu beschikbaar!

    price-watch-beta

     

    Het is geen geheim dat kennis over de concurrentie enorm belangrijk is bij het maken van keuzes voor jouw bedrijf. Al helemaal als het gaat om prijzen. 

     

    Tenzij je de enige in je sector bent, volgt de concurrentie iedere stap die je bedrijf zet. Ze zijn op zoek naar dingen als: 

     

    • De producten die je verkoopt
    • De prijzen die je vraagt
    • Wat de verzendkosten zijn
    • Hoe de marketing eruit ziet
    • En misschien wordt er zelfs een schatting van je uitgaven gemaakt

     

    Elk bedrijf die vergelijkbare producten of diensten verkoopt doet er alles aan om een beetje van jouw marktaandeel te veroveren. Het komt dan ook regelmatig voor dat bedrijven hun prijzen expres iets lager houden dan die van de competitie. Mocht dat ze niet lukken, dan kunnen concurrerende bedrijven andere dingen bedenken om klanten bij je weg te lokken. Misschien verlagen ze de prijzen zo erg dat ze verlies draaien, maar rekenen ze vervolgens extra verzendkosten. Het gebeurt ook soms dat ze een product tegen verlies verkopen in de hoop dat klanten later terugkomen. 


    Als je dat niet doet, dan is dat een groot nadeel voor je bedrijf. In de wereld van E-commerce geldt het recht van de sterkste, de rest valt uiteindelijk af. Het is dus enorm belangrijk om de concurrentie voor te blijven, maar hoe doe je dat dan? Het begint allemaal met kennis.

     

    Inhoud

     

    Price Watch en DataFeedWatch

    Hoe werkt het

    Voordelen van Price Watch

    De toekomst van Price Watch

    Hoe schrijf ik me in voor de Beta

    Conclusie

     


    Price Watch en DataFeedWatch

     

    We werken altijd hard aan het uitbreiden van onze diensten en functies, zodat we onze klanten zo goed mogelijk kunnen ondersteunen in deze concurrentiegerichte omgeving d.m.v. onze feedmarketing dienst. Eén van deze uitbreidingen is Price Watch. 

     

    Price Watch is een online dienst die het eenvoudig maakt om de markt in kaart te brengen. Op deze manier kun je je prijzen met gemak scherp houden ten opzichte van andere ondernemers.

     

    Hoe werkt het?

     

    Price Watch is dag en nacht op zoek naar andere ondernemers die dezelfde producten of diensten aanbieden als jij. Deze gegevens worden duidelijk in een tabel gezet zodat je in een mum van tijd precies weet wat andere ondernemers voor dezelfde producten vragen. Het werkt ongeveer zo:

     

    1. Je producten worden geïdentificeerd en vergeleken
    2. We schrappen de prijsgegevens
    3. De gegevens worden gedownload en geordend
    4. De gegevens worden duidelijk weergegeven

     

     

    Een-update-over-onze-komende-Price-Watch-service

     

     

    We kunnen de producten van je feed identificeren door het GTIN-nummer te vergelijken met die van andere ondernemers op verschillende kanalen, zoals Google Shopping. 

     

    Door het GTIN nummer te vergelijken in plaats van productnamen werkt het veel nauwkeuriger. De producten komen namelijk altijd overeen, tenzij jij of een andere ondernemer het verkeerde GTIN nummer gebruikt. 

     

    De gegevens worden over de volgende classificaties verdeeld: 

     

    1. Goedkoopste concurrent
    2. 2e en 3e goedkoopste concurrent
    3. Volgende goedkoopste concurrent
    4. Prijs van concurrent
    5. Prijsverschil (percentage of bedrag)
    6. Aantal producten
    7. Positie op Google Aanbiedingen
    8. Hogere en lagere prijzen

     

    Een andere handige functie is het filtersysteem. Hiermee kan je kiezen op welke concurrenten de gegevens gesorteerd moeten worden. Dit is erg waardevol als je een bepaald bedrijf in de gaten wilt houden.

     

     

    geselecteerde-concurrenten

     

     

    Deze gegevens kan je niet alleen online bekijken, maar ook downloaden voor onderweg. Met één druk op de knop staat alles in een CSV-bestand. 

     

    Maar dit is nog maar het topje van de ijsberg. Er wordt op dit moment nog hard gewerkt aan Price Watch: denk bijvoorbeeld aan meer classificaties en verkoopkanalen. Price Watch is op dit moment beschikbaar in alle landen waar Google Shopping beschikbaar is.

     

    Voordelen van Price Watch

     

    Als je online producten verkoopt, dan is het enorm belangrijk om op de hoogte te zijn van de concurrentie. Met Price Watch kan je: 

     

    • Volledig overzicht houden over de markt
    • Je eigen positie bepalen ten opzichte van de competitie
    • Bakken tijd besparen: je hoeft nooit meer handmatig op zoek naar deze gegevens. 
    • Strategieën bedenken gebaseerd op recente gegevens
    • Hoger investeringsrendement

     

     

    Terug naar het begin van de pagina of Download de Complete Handleiding voor Data Feed Optimalisatie.

     


    De toekomst van Price Watch

     

    In maart hebben we een Alpha versie van Price Watch vrijgegeven. Hiermee konden klanten tot wel 1000 verschillende Google Shopping producten van concurrenten bijhouden, met twee updates per week. 

     

    De feedback van deze periode hebben we gebruikt voor de Beta versie. Bestaande klanten van DataFeedWatch kunnen Beta toegang aanvragen via hun account.

     

    Hoe schrijf je je in?

     

    De komende tijd zullen we steeds meer informatie over Price Watch delen op ons blog: denk aan gebruikssituaties en hoe deze tool je investeringsrendement kan verhogen. Dus houd ons blog goed in de gaten voor updates over Price Watch. Als je al klant bij ons bent kan je je nu inschrijven voor Price Watch door op ‘vroegtijdige toegang aanvragen’ te klikken. 

     

     

    price-watch

     

     

     

    Terug naar het begin van de pagina of Download de Complete Handleiding voor Data Feed Optimalisatie.

     


    Conclusie

     

    “Kennis is macht” is een spreekwoord die iedereen wel kent. Maar “kennis is alleen macht als je er iets mee kunt doen. Alleen dan is kennis macht”, aldus Daniel Burrus van de New York Times. 

     

    Wij van DataFeedWatch geloven daar heilig in. 


    Er staan al heel veel functies voor Price Watch op de planning: Prijsmeldingen, herprijzing, directe integratie met webshop-software, ondersteuning voor meerdere verkoopkanalen en nog veel meer. Daarnaast zijn we ook enorm geïnteresseerd in feedback en ideeën van lezers en gebruikers. Ideeën? We zouden het enorm op prijs stellen als je die doorstuurt naar Rahul@DatafeedWatch.com.

     

     

    Terug naar het begin van de pagina

     


    New Call-to-action