‘Performance-based’ adverteren via AdMarkt

    ‘Performance-based’ adverteren op AdMarkt

    Als retailer in Nederland wil je hoogstwaarschijnlijk jouw producten adverteren op Marktplaats.nl. Het is onderdeel van eBay en met meer dan 8 miljoen bezoekers per maand een van de grootste online kanalen in Nederland. Wist je overigens dat 40% van deze bezoekers zoekt naar nieuwe producten?

    Daarom is DataFeedWatch een geselecteerde Feed Partner en bieden wij een volledig geïntegreerde koppeling met hun API, welke je de mogelijkheid biedt hoge kwaliteit data feeds te bouwen. Maar wellicht nog belangrijker ook direct inzicht in de performance van jouw advertenties op Marktplaats.nl via onze Analytics en Kostendata koppeling.

    Laten we de voordelen van deze API gestuurde koppeling eens nader bekijken.

     

    Complete Categorie Specificaties

    logo_marktplaatsMarktplaats.nl is georganiseerd rondom 36 hoofd-categorieën welke ieder een eigen set aan sub-categorieën en bijbehorende attribuut specificaties kent. Je hebt de mogelijkheid om templates voor één of meerdere hoofd-categorieën toe te voegen en data feeds te bouwen op basis van alle specifieke instellingen die we voor je hebben toegevoegd. Zo kun je bijvoorbeeld bepaalde productspecificaties selecteren op basis van vooraf ingestelde waarden of opties in plaats van hiervoor de Marktplaats.nl documentatie te hoeven raadplegen.

     

    Verwerkings Rapporten

    Bij het bouwen van jouw data feed(s) voor Marktplaats.nl helpen we je om alle velden te configureren op basis van de specificatie’s van Marktplaats.nl. Bijvoorbeeld het instellen van een geaccepteerd (minimaal) CPC-bod, welke verschillend is voor diverse sub-categorieën, of het instellen van verzendkosten of leveringsmethode.

    Wanneer je jouw data feed naar Marktplaats.nl stuurt kun je via email een verwerkingsrapport ontvangen welke je laat zien of dit succesvol was of dat er zich wellicht fouten hebben voorgedaan. Deze informatie helpt jou om eventuele fouten direct op te lossen.

     

    Analytics en Kostendata

    Het monitoren van de prestaties van jouw advertenties op Marktplaats.nl is een behoorlijke uitdaging, zeker wanneer je een groot advertentievolume hebt. DataFeedWatch Analytics biedt jou hiervoor een effectieve oplossing.

    We koppelen met jouw Google Analytics en verbeteren deze door het toevoegen van een aangepaste dimensie die verantwoordelijk is voor het behoud van de informatie over het kanaal en het product en downloadt de data vervolgens terug naar ons systeem. In feite ontvang je prestatie data op product niveau.

    Via de koppeling met jouw Admarkt account kunnen we daarnaast ook de CPC kosten van jouw advertenties downloaden en per product inzichtelijk maken. Vervolgens zorgen we ervoor dat je bijzonder handige filters kunt maken om jouw niet- of onderpresterende producten te vinden.

    dfw-analytics-cost-data-remove-unprofitables-filter

    Wanneer je deze slecht presterende producten hebt geïdentificeerd, stelt de tool jou in staat om ze te pauzeren uit je feed. Je kunt uitgebreide filters bouwen om deze te bewaren en opnieuw te gebruiken als je jouw feeds aan het analyseren en optimaliseren bent.

     

    Beginnen

    Volg onderstaande stappen om jouw data feed voor Marktplaats.nl in 5 minuten te bouwen.

    1. Klik ‘Kanalen’ voor de shop waar je de koppeling wilt toevoegen;
    2. Kies ‘Kanaal toevoegen’ en selecteer ‘Nederland’ uit het overzicht van landen;
    3. Selecteer het template ‘Marktplaats / Admarkt’ uit de lijst;
    4. Kies de gewenste instellingen, zoals gevraagd:
      1. Wanneer je reeds producten aanbiedt op Admarkt dan downloaden wij jouw bestaande IID’s;
      2. Kies of je producten op Admarkt wilt deactiveren die niet in jouw input feed zijn opgenomen;
      3. Geef aan of je wilt dat wij producten uploaden naar Admarkt iedere keer wanneer jouw feed wordt ge-update;

        AdMarkt feed upload settings

      4. Selecteer het veld uit jouw input feed die we moeten gebruiken om bestaande IID’s te matchen;
      5. Geef het email-adres op waar je verwerkings rapporten wilt ontvangen;

        AdMarkt verwerkings rapport instellingen

    5. Klik op de knop ‘Kanaal toevoegen’;
    6. Klik de knop ‘Install’ om de koppeling te activeren;
    7. Login op je Marktplaats account en autoriseer de koppeling met je DataFeedWatch account;

      Autoriseer koppeling AdMarkt met DataFeedWatch

    8. Klik op de knop ‘Templates’;
    9. Klik op de ‘Template toevoegen’ knop;
    10. Kies de hoofd-categorie waarin je jouw producten wilt adverteren;
    11. Klik op de knop ‘Template toevoegen’;

      Voeg template toe op basis van AdMarkt hoofd-categorie

    12. Begin met het bouwen van je feed door jouw velden te verwijzen;
    13. Wanneer je meerdere hoofd-categorieën gebruikt voeg dan meer templates toe.

    Lees meer over het verwijzen van velden, uitsluiten van producten en toevoegen van sub-categorieën in onze Help-Sectie.

    Begin vandaag nog met adverteren via AdMarkt, plan een demo of open je 15-dagen gratis proefperiode bij DataFeedWatch.

     

    New Call-to-action