Hoe maak je de Perfecte eBay Advertentie

    ebay-perfect-listing

     

    Het verkopen van items op eBay kan worden beschouwd als een eenvoudige activiteit die geen specifieke technische vaardigheden vereist. Omdat het echter een van de grootste e-commerce platforms is, kan de concurrentie hevig zijn en het creëren van lijsten van hoge kwaliteit is de sleutel tot een goede zichtbaarheid en het vergroten van je kansen om te verkopen.

     

    Als je er eenmaal achter bent wat werkt, en wat niet, kun je winst gaan maken. Er is altijd een consistente behoefte om te testen en aan te passen wanneer patronen veranderen, maar onze round-up helpt je bij het opstellen van goede advertenties.

     

    Gebruik de volgende 4 tips voor de perfecte eBay advertentie!

     

    #1 Zorg dat je advertenties responsief zijn op mobiel

    #2 Gebruik geen actieve content en HTTP content

    #3 Optimaliseer je datafeed

    #4 Kies voor veilige betalingsmethoden en bied een gebruiksvriendelijk retourbeleid aan

         Conclusie

     


    Zorg dat je advertenties responsief zijn op mobiel

     

    Tegenwoordig vindt meer dan de helft van de eBay-transacties plaats op mobiele apparaten, zoals blijkt uit het artikel van het eBay-verkoperscentrum over mobiele optimalisatie.  Als je geen van deze potentiële klanten wilt verliezen, moet je advertenties uploaden die 100% geoptimaliseerd zijn op mobiel.

     

    Een aantal van de best practices die moet worden gevolgd voor advertenties die geschikt zijn voor mobiel zijn:

     

    • Houd de opmaak eenvoudig: gebruik een zwart lettertype met tekengrootte 12-14px op een witte achtergrond. Toon de belangrijkste kenmerken in de beschrijving van de items met behulp van korte zinnen in opsommingstekens.
    • Upload geen foto's in de beschrijving van de items, maar gebruik in plaats daarvan de fotogalerij, waarmee je tot 12 foto's gratis kunt uploaden. Dit verkort de laadtijd van de advertentiepagina.
    • Je kunt eenvoudig controleren of je advertentie volledig is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten door gebruik te maken van de gratis tool i-ways Checker:

     

    mobiele-compatibele-aanbiedingen

     

     

    mobiele-niet-compatibele-vermeldingen


    Terug naar boven of ontvang hier de vereenvoudigde checklist voor eBay-afbeeldingen.

     


    Gebruik geen actieve content en HTTP content

     

    De laadtijd van de pagina's heeft een enorme invloed op het succes van de advertenties. Zorg ervoor dat je advertenties geen enkele vorm van actieve content hebben, zoals JavaScript, Flash en formulieracties.

    i-ways Checker is een tool die je ook kunt gebruiken om te controleren of je advertenties actieve content bevatten

     

    HTTP-content verwijst naar elk soort niet-veilig element dat je in je advertentie kunt hebben. Als kopers Google Chrome gebruiken en je aanbieding HTTP-content bevat, zal deze browser de pagina markeren als Onveilig. Dit kan potentiële kopers ontmoedigen om de transactie te voltooien.

     

    In maart 2018 voegde eBay de knop “Bekijk de volledige artikelomschrijving” toe aan advertenties met HTTP-inhoud. Door op deze knop te klikken, worden gebruikers doorgestuurd naar een andere pagina waar ze de volledige productbeschrijving kunnen zien. Deze extra klik kan ook een obstakel vormen voor het voltooien van de transactie.

     

    Over het algemeen hebben actieve content en HTTP content een negatieve invloed op de ranking en zichtbaarheid van je advertentie.

     

    actieve-inhoud-in-itembeschrijving

     

    Terug naar boven of ontvang hier de vereenvoudigde checklist voor eBay-afbeeldingen.

     


    Optimaliseer je Datafeed

     

    Om de zichtbaarheid van je items te vergroten, moet je goed gebruik maken van de verschillende attributen van de advertenties. Als je moeite hebt met het handmatig beheren van elke advertentie, kun je ook overwegen om een tool van een derde partij te gebruiken om op een gestructureerde manier aan je advertenties te werken.

     

    DataFeedWatch kan je helpen om ervoor te zorgen dat je advertenties voldoen aan alle eBay-vereisten. De belangrijkste elementen waaraan je moet werken om de zichtbaarheid van je item te vergroten zijn:

     

    Titels en afbeeldingen

     

    We hebben het al gehad over het belang van accurate producttitels en afbeeldingen in onze vorige artikelen. Werk aan effectieve titels en zorg ervoor dat je relevante zoekwoorden gebruikt. Vergeet niet dat je tot 80 karakters kunt gebruiken voor elke titel.

     

    Foto's zijn net zo belangrijk. Je kunt tot 12 foto's per advertentie gratis toevoegen. Zorg ervoor dat je je eigen foto's gebruikt, van hoge kwaliteit en relevant voor dat specifieke product.

     

    Een van de meest voorkomende fouten die verkopers maken is het invoegen van afbeeldingen in de objectbeschrijving in plaats van in de galerij. Dit heeft een negatieve invloed op de laadtijd van de pagina en de zichtbaarheid van de items.

     

    Beschrijving en staat  

     

    Schrijf een nauwkeurige en waarheidsgetrouwe beschrijving. Gebruik eenvoudige en korte zinnen om de belangrijkste kenmerken te presenteren en uit te leggen hoe de koper zal profiteren van het gebruik van je item.

     

    Vermeld geen informatie over verzendkosten en retourzendingen. Gebruik daarvoor de specifieke rubrieken.

     

    Om het aantal retouren te verminderen, moet je de staat van je artikelen vermelden. Dit draagt bij aan het scheppen van de juiste verwachtingen en zal de tijd die je besteedt aan het afhandelen van retouren en negatieve feedback verminderen. Als je niet zeker bent over de staat van je spullen, lees dan het relevante eBay verkoperscentrum artikel voor meer informatie

     

    Prijs en categorie

     

    Zorg ervoor dat je je artikelen een scherpe prijs geeft. Als je niet zeker bent van de juiste prijs, overweeg dan om gewoon even te zoeken naar wat je directe concurrenten aanbieden op het platform door gebruik te maken van eBay’s tool om geavanceerd te zoeken.

     

    Het kiezen van de juiste categorie is net zo belangrijk om kopers het juiste product op de juiste plaats te laten vinden. Veel kopers verfijnen hun zoekopdracht op het platform door de resultaten te filteren op categorie. Als je de verkeerde categorie kiest, zal je item er niet staan wanneer gebruikers er naar zoeken en zal je een potentiële verkoop verliezen.

     

    Als je niet zeker bent van de meest geschikte categorie, kun je kijken naar de advertenties van je concurrenten. Je kunt ook een soortgelijk product selecteren uit de eBay catalogus.

     

    Product identificeerders en product specifieke kenmerken

     

    Het toevoegen van de juiste product identificeerders is uiterst belangrijk om de zichtbaarheid van je advertenties te vergroten. De belangrijkste product identificeerders die je kunt gebruiken zijn:

     

    • Merk
    • Global Trade Item Number (GTIN):
      1. Europese Artikelnummers (EAN's)
      2. Internationale Standaard Boek Nummers (ISBN's)
      3. Universele Product Code (UPC)
      4. Japanse Artikelnummers (JAN)
    • Manufacturer Part Number (MPN)

     

    product specifieke kenmerken omvatten maat, type, kleur en stijl, en ze variëren afhankelijk van wat je verkoopt.

     

    Dit zijn alle gegevens die je in je catalogus moet hebben en je moet contact opnemen met je leverancier voor het geval je een van deze gegevens mist. Kopers kunnen de productidentificatie en de specifieke kenmerken van het product gebruiken om de resultaten te verfijnen bij het zoeken naar een specifiek product. Een andere goede reden om ze op te nemen is om je zichtbaarheid in de resultaten van zoekmachines, zoals Google of Bing, te vergroten en zodat ze verschijnen in de resultaten van Google Shopping.

     

    Verzendopties

     

    Kopers ontvangen hun artikelen graag snel en worden daarom meer aangetrokken door advertenties met een korte verwachte leverdatum.

     

    Zorg ervoor dat je een snelle levering kunt bieden voordat je het item aanbiedt. Veel verkopers tekenen speciale contracten met vervoerders om een snelle levering tegen een concurrerende prijs te kunnen bieden.

     

    Als je gratis levering kunt aanbieden, krijgen je artikelen een nog hogere zichtbaarheid. Gratis levering is een van de belangrijkste zoekresultatenfilters die door kopers op het platform wordt gebruikt. Als je gratis levering aanbiedt en dat het binnen drie werkdagen wordt geleverd, na de datum van betaling, krijgen je advertenties het FAST & FREE logo.

     

    Bij de berekening van de geschatte leveringsdatum houdt het systeem ook rekening met de verzendtijd. Deze tijd heeft betrekking op het aantal dagen dat je nodig hebt om het artikel bij je postbedrijf te bezorgen nadat je de betaling van de koper hebt ontvangen. Zorg ervoor dat je met een redelijke verzendtijd werkt om de levertijd te verkorten.

     

     

    how_to_create_the_perfect_eBay_listing_postage_and_paypal_payment

     

     

    Terug naar boven of ontvang hier de vereenvoudigde checklist voor eBay-afbeeldingen.

     


    Kies voor veilige betaalmethoden en biedt een gebruiksvriendelijk retourbeleid aan

     

    De veiligste betaalmethode die je op het platform kunt aanbieden is PayPal. Alle eBay verkopers zijn verplicht om dit aan te bieden, met uitzondering van een paar categorieën. Deze voorwaarde heeft tot doel het hoogste aantal kopers op het platform aan te trekken omdat het eBay geld-terug-garantie programma alleen voor gebruikers van PayPal is.

     

    Als je PayPal niet als betaalmiddel zou aanbieden, zullen kopers hoogstwaarschijnlijk hun aankopen bij iemand anders doen om gedekt te zijn als er iets misgaat (bijv. item komt beschadigd aan of het is niet zoals het staat beschreven).

     

    Andere vormen van betaling die je kunt aanbieden zijn kredietkaarten, cheques, postwissels en contant geld (in het geval van persoonlijk afgehaalde artikelen).

     

    Een 30-dagen-beleid voor het terugsturen is ook essentieel voor het vergroten van je zichtbaarheid en het verhogen van je omzet. In 2017 zagen verkopers op eBay die hun retourbeleid veranderden van 14 dagen naar 30 dagen een gemiddelde stijging van 13% in hun conversies.

     

    Je kunt kiezen of jij of de koper gaat betalen voor de retourkosten Houd er rekening mee dat eBay sinds mei 2018 het 14-dagen retourbeleid voor de volgende categorieën heeft verwijderd:

     

    • Mode
    • Gezondheid & Beauty
    • Huis & Tuin
    • Sport, Hobby’s & Vrije Tijd
    • Media
    • Voertuigonderdelen & accessoires

     

    Daarom heb je nu de volgende opties:

     

    • 30 dagen koper betaalt de portokosten voor het retourneren
    • 30 dagen gratis retourneren
    • 60 dagen koper betaalt de portokosten voor het retourneren
    • 60 dagen gratis retourneren

     

    Terug naar boven of ontvang hier de vereenvoudigde checklist voor eBay-afbeeldingen.

     


    Conclusie

     

    Aangezien het maken van een advertentie de eerste stap is om je product onder de aandacht van kopers te brengen, moet je een aantal punten doorlopen die een aanzienlijke impact kunnen hebben op je eBay-verkopen. Je kunt zelf zien hoeveel verkopers deze suggesties niet daadwerkelijk opvolgen.

     

    Het opstellen van hoogwaardige advertenties is jouw kans om op te vallen en naar de top van de eBay-zoekresultaten te klimmen. 

     

    Nu is het moment gekomen om die extra inspanning te leveren die nodig is om je advertenties te optimaliseren en de verkoop te stimuleren!  Elke eBay-verkoper moet begrijpen hoe hij zijn producten aan kopers kan presenteren en hen kan overtuigen om een aankoop te doen.

     

    Plaats jezelf in de schoenen van de koper en veel succes met je advertenties!

     

    Terug naar boven


    New Call-to-action