Case Study: Hoe Maakt U Facebook Advertenties die nooit tot Ads Moeheid zullen leiden

    Case-Study-Hoe-Maakt-U-Facebook-Advertenties-die-nooit-tot-Ads-Moeheid-zullen-leiden

    Northern Commerce is een full-service e-commerce bureau dat zich bezighoudt met de ontwikkeling van digitale marketing. Hun klanten vragen vaak om advertentie-oplossingen die op grote schaal werken en er geweldig uitzien op Facebook en Instagram.

    Deze blogpost laat u zien hoe u met DataFeedWatch Dynamische Advertenties kunt maken die er geweldig uitzien, met lifestyle-foto’s uit uw winkel. Hiermee kunt u sneller advertenties maken en uw advertentieprestaties verbeteren

     

    Probleem: Handmatig aantrekkelijke advertenties maken voor Facebook en Instagram kost veel tijd

    Bovendien zijn dynamische feedadvertenties vaak saaie stockfoto's van producten.

    Een advertentiecampagne maken voor potentiële klanten met behulp van statische advertenties is eenvoudig. U selecteert:

    • de plaatsing van uw advertentie
    • uw doelgroep 
    • maak verschillende advertenties aan om de beste combinaties van tekst en afbeeldingen te ontdekken

    Na een paar weken raakt uw publiek verzadigd en herhaalt u het proces met nieuwe advertenties.

    Dit werkt wanneer u kleine campagnes uitvoert, maar het is niet schaalbaar wanneer u honderden of duizenden advertenties maakt. De tijd en middelen die nodig zijn om advertenties en advertentievarianten te maken  vertragen het testen en de prestaties worden minder naarmate de advertentiemoeheid toeneemt.

    Met Dynamische Advertenties voor Facebook en Instagram hoeft u geen moeite meer te steken in het handmatig aanmaken van nieuwe advertenties. Dynamische Advertenties werken door advertenties te maken voor één afbeelding of de carrouseladvertentie op Facebook, Instagram en Audience Network, met afbeeldingen en informatie uit uw datafeed.

    Door gebruik te maken van een advertentiesjabloon op het Facebook-advertentieplatform en uw datafeed, kunt u automatisch dynamische advertenties maken die voortdurend worden bijgewerkt en aangepast aan elke klant.

    Veel productfeeds hebben echter alleen saaie stockfoto's met een witte achtergrond. Deze stockfoto's werken goed voor de meeste e-commerce websites, maar passen niet in de Facebook- en Instagram-feeds waar lifestyle-foto's op dit moment domineren.

     


    Oplossing: Maak Dynamische Advertenties met Lifestyle-Foto’s

    Hoewel er veel oplossingen voor deze uitdaging zijn, zullen we hieronder een scenario schetsen dat in de meeste gevallen geen ontwikkelingsondersteuning vereist.

     

    Bereid Uw Winkel Voor

    De eerste stap is het aanmaken van lifestyle-producten voor uw winkel. U hebt deze wellicht al bij de hand of reeds ontvangen van de fabrikant of verkoper van het product.

    U moet deze uploaden naar de respectievelijke producten in uw winkel met een unieke sleutel die is toegevoegd aan de bestandsnaam. De lifestyle-foto in uw winkel moet een bestandspad hebben met de unieke sleutel in de bestandsnaam, bijvoorbeeld:

    https://cdn.shopify.com/s/files/1/2553/8626/files/pulpandpress-spicy-lemon-1litre_XYZ123.jpg

    In het bovenstaande voorbeeld ziet u dat de unieke URL-sleutel “_XYZ123” is.  

    Lifestyle-foto’s uploaden voor elk product kan u ontmoedigen, maar vergeet niet om de 80/20-regel toe te passen: geef prioriteit aan uw top 20% van producten die 80% van uw omzet genereren. Als uw aanbod voortdurend verandert, richt u dan op het toevoegen van lifestyle-foto’s aan uw nieuwe producten wanneer deze aan uw winkel worden toegevoegd. Vergeet niet dezelfde unieke sleutel te gebruiken in de bestandsnaam van uw lifestyle-foto’s.

     

    DataFeedWatch Configureren

    Nu de lifestyle-foto’s zijn geüpload naar uw winkel, is het tijd om DataFeedWatch aan het werk te zetten en uw nieuwe feed met lifestyle-foto’s te maken. Configureer uw image_link attribute om verschillende invoervelden te bekijken die uw lifestyle-foto kunnen bevatten.

    Hieronder ziet u een voorbeeld van regels in DataFeedWatch die door verschillende afbeeldingen zoeken naar producten met onze unieke URL-sleutel.

    (Opmerking: een specifiek attribuut in uw winkel is een elegantere oplossing om deze waarde te vinden)

    vervang-afbeelding-urls-facebook-advertenties

    Nu uw attribuut image_link uw lifestyle product-foto zoekt, moet u deze producten er nog uit filteren. U kunt hiervoor de “IS IN-LIST” functie van DataFeedWatch gebruiken om alleen product-ID's op te nemen die overeenkomen met uw winkelitems die lifestyle-productafbeeldingen bevatten, of een “Internal Field”  aanmaken dat kan worden gebruikt om een ​​aangepast label in te stellen dat aangeeft dat het product een lifestyle-foto heeft.

     

    Uw Facebook Catalogus Aanmaken

    Maak nu een nieuwe Facebook-catalogus aan voor uw producten met lifestyle-foto’s. Als u een intern veld hebt gebruikt om uw producten te filteren, maakt u gewoon een productset aan met uw aangepaste label, anders kunt u de standaard-instelling voor alle productsets gebruiken.

    Wanneer u uw nieuwe dynamische advertentiesets maakt, selecteert u eenvoudig uw nieuwe levensstijlcatalogus en de advertenties daarin gebruiken automatisch uw lifestyle-foto’s. U zult nu geweldige lifestyle productfoto's hebben die in uw advertenties geplaatst worden.

     


    Prestatievergelijking: Dynamische Advertenties met Lifestyle-foto’s versus Statische Advertenties

    We hebben de nieuwe dynamische advertenties met lifestyle-productfoto’s getest tegen de beproefde handgemaakte carrouseladvertenties. Gedurende een periode van vier weken bereikte onze test twee miljoen mensen voor vijf miljoen weergaven, waarbij 25% van het verkeer werd toegewezen aan onze dynamische advertentie. Met de lifestyle-foto-test hebben we een enorme toename van de conversieratio gevonden in onze verkooptrechter.

     

    Resultaten: Stijging van 137% van de conversieratio

    Na de implementatie van de dynamische advertentietest zagen we een indrukwekkende stijging in onze verkooptrechter, vergeleken met onze statische controle-advertenties. Verkeer dat via de dynamische test naar de winkel werd gestuurd, had een conversieratio die steeg met meer dan 100%, dit gaat zowel om het toevoegen van artikelen aan hun winkelwagentje als het initiëren van het betalingsproces. De conversieratio van de dynamische carrouseladvertenties met lifestyle-foto’s steeg met 137% tijdens onze testperiode.

    facebook-advertenties-product-feed-optimalisatie-resultaten

    Dynamische advertenties met lifestyle-foto’s stellen adverteerders in staat om het maken van campagnes op te schalen en ervoor te zorgen dat frisse, nieuwe advertenties hun klanten bereiken. Met de mogelijkheid van Facebook om dynamisch de meest relevante producten voor elke vertoning te selecteren en met een feed van hoge kwaliteit die is gebouwd via DataFeedWatch, kunnen dynamische advertenties betere prestaties genereren, voor minder resources.

     


    Over Northern Commerce

    Northern Commerce  is het snelst groeiende full-service e-commerce bureau van Canada, met een bewezen staat van dienst in online retail en Omni-Channel Commerce-oplossingen. Als een prestatiegericht marketingbureau leveren we oplossingen om uw bedrijf te laten groeien en vooruit te helpen. Tot op heden hebben de implementaties van Northern meer dan $ 1,8 miljard aan inkomsten opgeleverd. Het wordt dagelijks gebruikt door honderdduizenden mensen, via retailers, groothandelaren en dienstverleners.