6 Eenvoudige Optimalisatie Tips Om Uw RoI Te Verhogen Voor Facebook Dynamic Product Ads

    Het succes van uw campagne op Facebook hangt voor een groot deel af van hoe goed u uw feeds kunt optimaliseren. In deze blogpost delen we een aantal eenvoudige verbeteringstips die de RoI van uw campagne zullen verbeteren.

    Net als Google, heeft Facebook zeer specifieke eisen voor product data feeds. Daarom moet een succesvolle reclamecampagne beginnen met een product data feed van hoge kwaliteit. Dynamische productadvertenties zijn in de basis opnieuw gerichte advertenties die u in staat stellen relevante ads op Facebook te maken, gebaseerd op producten die mensen hebben bezocht in uw webshop.

    Ze zien er net zo uit als andere advertentielinks of advertenties met carrousel-indeling op Facebook. Om u de moeite van het opzetten van individuele product advertenties te besparen, maakt Facebook iedere advertentie voor u en bovendien personaliseren zij hem voor ieder van uw individuele klanten.

    Product Dynamic Ad

    Voordelen van Dynamic Product Ads

    U hoeft maar 1 advertentietemplate te plaatsen en Facebook maakt vervolgens dynamisch ads voor ieder product in uw volledige aanbod. U hoeft niet iedere ad apart te configureren. Facebooks dynamische productadvertenties zijn cross-device, wat betekent dat als een bezoeker in uw online shop een bepaald product bekijkt, zij nog steeds ads voor dat product zien als zij Facebook vanaf hun mobiele apparaat benaderen.

    Beginnen

    Om te beginnen, moet u uw productcatalogus (data feed) uploaden naar Facebook. Adverteert u uw producten ook al op andere kanalen? Geen probleem. U kunt gemakkelijk dezelfde product feed van uw andere kanalen (zoals Google of Bing) kopiëren en het naar Facebook uploaden, of middels een data feed tool, zoals DataFeedWatch.

    Hierna moet u de Facebook pixel toevoegen aan uw website om te traceren welke producten men bekijkt, aan hun winkelwagen toevoegt en achterlaat of aankoopt. Facebook zal de producten waarmee zij interacteren vergelijken met deze in uw product catalogus en hen relevante ads laten zien.

    VERBETER, VERBETER, VERBETER

    Om succesvol te zijn met Facebook, moet u heel regelmatig uw feeds optimaliseren. Lees ook deze handige tips:

    1. Zorg voor de juiste veldeigenschappen in uw feed

    Zorg ervoor dat u alle 9 verplichte velden, vereist door Facebook, in uw feed heeft:

    • ID;
    • Beschikbaarheid;
    • Conditie;
    • Beschrijving;
    • Afbeeldingslink;
    • URL;
    • Titel;
    • Prijs;
    • GTIN.

    Facebook Product Feed

    Onze optimalisatie tool laat u optionele velden zoals kleur, producttypes en dergelijke toevoegen, die uw feed verbeteren.

    Belangrijk: Al uw kolommen moeten in het Engels geschreven zijn, zelfs als de rest van uw feed in een andere taal is.

    2. Voeg uw beste afbeeldingen toe

    Wees er zeker van dat u de beste, in de hoogst mogelijke resolutie, afbeeldingen voor uw product kiest. De achterkant van een kledingstuk of een schoen gaat niet voor meer kliks zorgen. Ben er zeker van dat uw afbeelding geen kader heeft. Het moeten heldere afbeeldingen zijn, tegen een witte of lichte achtergrond. De beste afbeeldingsformaten: Enkele product ad: ratio 1.91:1, 1200 x 630 pixels. Carousel product ads: ratio 1:1 (square), 600 x 600 pixels. Kies kleuren die warmte en positiviteit uitstralen. Experimenteer met afbeeldingen waarop mensen het product dragen of gebruiken: emotionele afbeeldingen kunnen CTR verhogen. Met onze tool kunt u snel en gemakkelijk de afbeeldingen in uw feed benaderen en betere afbeeldingen kiezen met slechts een enkele klik. Deze blog zou u kunnen helpen bij het kiezen van de allerbeste afbeeldingen voor uw feeds.

    5aba89ce142249c6da71b8d8f78f3d75

    3. Voeg uw productprijs toe

    Verbeter uw verkeer door de prijs van tevoren in de foto te vermelden. Prijs wordt niet altijd vermeld in uw DPA, alhoewel het een vereiste eigenschap voor uw feed is. Het is van vitaal belang dat uw prijs juist is en overeenkomt met de prijs op de landingspagina van uw product.

    Facebook mobile

    4. Vervang “niet op voorraad” door “kan worden besteld”

    Facebook behandelt items die niet op voorraad zijn anders dan Google Shopping. Wanneer een item vermeld staat als “niet op voorraad”, neemt Facebook aan dat u niet van plan bent de voorraad aan te vullen en de consument moet dan elders gaan zoeken. Het verdient de voorkeur om het product op “te bestellen” te zetten om te voorkomen dat u de verkoop volledig misloopt.

    5. Maak Custom Labels aan

    Net als in Google Shopping kunt u custom labels gebruiken in uw product feed om te voorzien in additionele informatie over het item en zodoende de organisatie van uw inventaris te verbeteren. Custom labels assisteren u in het groeperen van producten waarop u waarschijnlijk anders wilt gaan bieden, zoals “bestsellers”, “seizoensproducten”, “merken” , “promoties” of “winstmarges”, welke u dan kunt verdelen in verschillende advertentiegroepen. Lees ons BLOG over het verbeteren van uw RoI met behulp van custom labels.

    6. Verwijder onrendabele producten

    Als u weet dat u enkele producten in uw winkel heeft die niet goed verkopen, verwijder ze dan uit uw feed. Onze tool stelt u in staat om deze onrendabele producten te identificeren en ze tijdelijk uit uw feed te halen. Deze actie op zichzelf zal u al een kapitaal in advertentiekosten besparen.

    Optimalisatie is iets dat u heel regelmatig moet doen. Daarnaast is het ook belangrijk om regelmatig uw analytics te bekijken, om het succes van uw campagnes te meten. Onze analytics stelt u in staat om dat op productniveau te doen, en geeft u zo zelfs meer controle over uw campagne en het verder verbeteren van uw optimalisatie.

    Iedere online verkoper weet hoe veelomvattend het Facebook-platform is. Haal uw voordeel uit deze kans om een heel groot en ontvankelijk publiek te bereiken terwijl u een krachtige optimalisatie tool gebruikt. Deze winnende combinatie zorgt er gegarandeerd voor dat uw verkopen door het dak schieten!

    New Call-to-action