Het begrijpen van Dynamische Remarketing op Google Shopping

    Het-begrijpen-van-Dynamische-Remarketing-op-Google-Shopping

    Dynamische marketing is een belangrijk onderdeel van elke online retailmarketingstrategie. Het levert gepersonaliseerde advertenties aan mensen die uw webshop eerder hebben bezocht. Wanneer deze bezoekers uw winkel verlaten en elders gaan winkelen, zien ze advertenties voor producten die ze in uw winkel hebben bekeken. Dit zal resulteren in verhoogde conversies. U kunt een dynamische marketingcampagne opzetten in Google Ads via het Merchant Center. Het is niet moeilijk, maar vereist wel het gebruik van verschillende specifieke velden. U kunt deze velden aan uw Google feed toevoegen met DataFeedWatch. We bespreken hieronder hoe u deze kunt gebruiken.

     

    display_ads_id:

    Hiermee kunt u een id toewijzen aan een item dat afwijkt van de id in Google Shopping. Net als bij Google Shopping moeten alle id's uniek zijn, zelfs in verschillende feeds. U kunt dit veld gebruiken als u andere id's voor uw artikelen in uw dynamische marketingcampagne wilt hebben dan in uw Google Shopping campagne.

     

    display_ads_similar_id:

    Dit veld is optioneel, hiermee kunt u vergelijkbare artikelen uit uw eigen winkel aanbevelen in de dynamische productadvertentie. Het enige dat u hoeft te doen, is de id in te voeren van het item dat u wilt weergeven. Dit attribuut kan voor elk item 10 keer worden toegevoegd.

     

    Ontvang onze handleiding om uw Google Shopping Verkopen binnen een uur te  verdubbelen

     

    display_ads_title:

    Hiermee kunt u een item een ​​andere titel geven dan die in Google Shopping. Google Ads hanteert echter nog steeds dezelfde richtlijnen voor het benoemen van uw producten en alle variantproducten moeten nog steeds de naam van het bovenliggende item bevatten.

     

    display_ads_link:

    Hiermee kunt u een link instellen naar een item dat anders is dan de link die wordt gebruikt in Google Shopping. Dit kan handig zijn om bij te houden hoe mensen uw product bereiken. Om dit veld goed te laten werken, moet de "http://" aan het begin van de link worden opgenomen.

     

    display_ads_value:

    Hiermee kunt u de marge van een item instellen.

     

    display_ads_recommendation_preference:

    Hiermee kunt u bepalen welke items mogelijk worden weergegeven in een advertentie met een dynamische weergave. Er zijn slechts drie opties: voorkeur, normaal en zwarte lijst. Voorkeursitems hebben een grotere kans om te worden weergegeven. Items op de zwarte lijst worden niet weergegeven in aanbevelingen, tenzij een gebruiker het item eerder op uw site heeft bekeken. Normale artikelen krijgen geen speciale aandacht. Als dit veld leeg wordt gelaten, worden items standaard als normaal behandeld. 

     

    excluded_destination:

    Hiermee kunt u beslissen waar een bepaald item wordt weergegeven. U kunt ervoor kiezen om niet te adverteren voor een item in weergave advertenties. In dat geval wordt het alleen weergegeven in Google Shopping.

     

    adwords_grouping:

    Hiermee kunt u items groeperen op één specifiek attribuut. U kunt vervolgens campagnes uitvoeren voor bepaalde items en verschillende biedingen instellen voor verschillende groepen van items. Dit veld bestaat niet in Google Shopping campagnes.

     

    adwords_labels:

    Hiermee kunt u een item meerdere labels geven. Het kan samen met het groepeer-label worden gebruikt. Dit veld bestaat niet in Google Shopping campagnes.

     

    New Call-to-action