6 Veel Voorkomende Feed Fouten in Facebook Dynamic Product Ads

    Online verkopers kennen allemaal de frustratie die ze voelen wanneer hun feed wordt geweigerd door Facebook. Het vertraagt de verkoopinspanningen en zorgt voor problemen met uw workflow. Hoe kunt u voorkomen dat dit gebeurt?

    In deze blog zullen we onderzoeken welke de 6 meest voorkomende feed fouten in de DPA’s van uw Facebook campagne's zijn en hoe u ze kunt voorkomen in de toekomst.

    Foute GTIN-codes: Eigenschap GTIN is verkeerd opgemaakt

    Een GTIN-code (Global Trade Item Number) is een unieke barcode die uw product identificeert.

    De code kent de volgende variaties in de volgende landen:

    GTIN Facebook

    • In Noord-Amerika is het algemeen bekend als UPC en heeft 12 cijfers;
    • In Europa staat het algemeen bekend als EAN-nummer en bestaat uit 13 cijfers;
    • In Japan kent men het als een JAN nummer en heeft of 8 of 13 cijfers;
    • Een ISBN code is gereserveerd voor boeken en heeft 13 cijfers.

    Het is bijzonder belangrijk om de juiste codes in uw feed te gebruiken, dus neem een beetje extra tijd als u uw feed instelt en verzeker u ervan dat u de juiste code voor al uw producten heeft. Daarnaast: als uw producten GTIN-codes missen, wordt uw feed geweigerd. De snelste manier om dit te controleren is om uw feed te downloaden in een csv-bestand en een snelle controle te doen. Het ontbreken van een GTIN-code is alleen toegestaan als uw feed handgemaakte producten bevat. Als u de GTIN niet kunt vinden, kunt u altijd contact opnemen met de fabrikant van uw product en het opvragen.

    Als u meer informatie over GTIN-codes wilt, leest u dan onze blogpost: GTINs vinden voor uw producten

    Ontbrekende vereiste velden: Eigenschap mist

    Facebook heeft 9 vereiste velden zoals u kunt zien in het voorbeeld hieronder. Zorg ervoor dat ze allemaal juist ingevuld zijn. Het zijn:

    ID, beschikbaarheid, conditie, beschrijving, afbeeldingslink, link (URL), titel en GTIN-code.

    Feed Requirements Facebook Feed

    Ongeldige waardes

    Soms lijkt het een uitdaging om waarden te gebruiken om uw feeds te verbeteren.

    Maar als u ongeldige waardes toepast, zal uw feed onlogisch zijn en worden geweigerd. Een veelgemaakte fout die veel verkopers maken als ze hun feed indelen is om custom labels separaat te rangschikken in plaats van ze samen te voegen. Bijvoorbeeld: alle prijsvariaties zouden samen gegroepeerd moeten zijn in een custom label, terwijl promotionele items samen in een ander custom label gegroepeerd zouden moeten zijn. U kunt verschillende prijs categorieën hebben, maar u dient ze allemaal in 1 custom label te groeperen door het maken van regels die ze onderling scheiden, zoals te zien in onderstaand voorbeeld.

    CUSTOM LABEL in Facebook

    DataFeedWatch biedt 7 basiswaarden (naast regular expressions) die u kunt gebruiken om uw feeds te verbeteren, zoals te zien in onderstaande afbeelding:

    Edit values Facebook Feed

    Afbeeldingsformaat te klein

    Het is belangrijk om op te merken dat de aanbevolen resolutie van Facebook voor alle afbeeldingen 600x600 pixels is. Bij alles kleiner dan dat ziet uw afbeelding er slecht uit. Misschien zorgt een kleinere afbeelding er niet voor dat uw items worden afgekeurd, het zal de prestatie van uw feeds beïnvloeden en ziet er niet goed uit in de advertenties.

    Dit is de waarschuwing die u ontvangt als uw afbeeldingen niet volgens de norm zijn:

    Image too Small warning Facebook

    Hoe deze kwestie op te lossen:

    • In uw indelingssectie zorgt u ervoor dat u de grootste afbeelding mogelijk uit de bron geselecteerd heeft;
    • Pro-tip voor Shopify-gebruikers: soms, ondanks dat u 'image_large_1' uit uw Shopify-bron heeft gekozen, ziet u deze waarschuwing nog steeds. Om dit te voorkomen, verzekert u zichzelf ervan dat u uw grootst mogelijke afbeelding gebruikt en past u deze hack toe:

     

    Image size Facebook Feed

    Ontbrekende Google categorieën

    Wat hebben Google categorieën te maken met Facebook, vraagt u zich af?
    Nou, Facebook gebruikt de Google-indeling om items te categoriseren en ondanks dat dit veld optioneel is in DataFeedWatch, als het niet is ingedeeld geeft het u waarschuwingen in het zakelijke Facebook-account. Feit is dat het altijd slim is om uw items op de juiste manier te categoriseren om hun zichtbaarheid te verbeteren. Als uw eigen feed al is ingedeeld naar Google-categorieën dan kunt u simpelweg uw input-veld 'google_product_category' verbinden aan het optionele output-veld 'google_product_category' dat u gaat maken. Maar, als u reeds al uw Google-subcategorieën heeft ingedeeld in uw Google-feed, dan kunt u zichzelf veel tijd besparen door de “Copy from other channel”-functie in DataFeedWatch toe te passen op uw Facebook-feed.

    Copy Google's Taxonomy to Facebook

    Als u nog steeds alle categorieën vanuit het niets in moet delen en uw input-veld dit niet bevat, dan kunt u simpelweg eenvoudig verbinden met de al ingedeelde sub-subcategorieën in Google, als volgt:

    Feed taxonomy Facebook

    Onbrekende valuta

    Een fout die we keer op keer tegenkomen in Facebook feeds is ontbrekende valuta. Terwijl Google feeds accepteert met of zonder valuta voor de prijs, vereist Facebook dat wel u moet onthouden dat u deze toevoegt. Bijvoorbeeld, in plaats van 15.00 moet u 15.00 USD specificeren. Met onze handige DataFeedWatch-tool kunt u uw valuta als achtervoegsel toevoegen in uw veld-indeling, zoals het voorbeeld hieronder laat zien:

    Add currency to Facebook Feed

    Facebook biedt ook een waardevolle Product Feed Debug Tool aan, die u in staat stelt om uw feed daarin te plakken en het gevalideerd te krijgen op fouten en waarschuwingen.

    Door aandacht te geven aan deze veel voorkomende fouten en de oplossingen die we in deze blogpost hebben geschetst toe te passen, worden uw feeds niet geweigerd en zult u geen tijd verspillen terwijl u probeert erachter te komen wat het probleem met uw feed is, en waarom Facebook het weigert.

    Voelt u zich vrij om commentaren en andere ideeën achter te laten in de commentaar-sectie hieronder.

    New Call-to-action