13 Google Shopping Updates waar u Aandacht aan zou Moeten geven

    Google Shopping Updates 2016

    We hebben een lijst gemaakt van de belangrijkste Google Shopping updates in 2016 waarvan iedere campagnemanager op de hoogte zou moeten zijn.

    In de online-marketingindustrie is het op de hoogte zijn van de laatste veranderingen, trends en updates een vereiste. Maar, marketingmanagers moeten dit vaak uitstellen, omdat ze wel iets anders te doen hebben. Daarom hebben we een samenvatting gemaakt van alle veranderingen in Google Shopping die de moeite van het overwegen waard zijn. Met een snelle lees-actie bent u in staat te beslissen welke update het uitzoeken waard is.

    Zonder dralen, laten we eens gaan kijken wat Google dit jaar bekokstoofd heeft voor de Google Shopping gebruikers.

    Feed Specificatie Updates

    De feed data is cruciaal voor Google om de gebruikers te kunnen bedienen van de meest relevante advertenties bij hun zoekopdrachten en dat is waarom we veel updates zien in de product data eigenschappen.

    1. ''Unit Pricing'' - Is een eigenschap gebruikt voor situaties waarin u de prijs per unit moet laten zien, omdat de producten die u verkoopt in een aantal per unit zijn of omdat u zich moet houden aan specifieke regelgeving. Voor deze producten hoeft u niet meer het veld 'price' te gebruiken, maar de unit prijzen eigenschappen: ''unit pricing measure'' en ''unit pricing base measure''. Deze update wordt geïmplementeerd voor alle markten op 1 september 2016.

    2. ''Color'' en ''Size'' - Beide eigenschappen worden momenteel vereist in zes landen, maar zullen strikt worden toegepast in Duitsland, Frankrijk, Japan en het Verenigd Koninkrijk per 1 september 2016. Het niet verstrekken van deze waarden voor kledingproducten zal resulteren in het afkeuren van items in de feeds.

    3. ''GTIN'' en ''Google Product Categorie''Zijn vereist voor alle producten waaraan GTINs toegewezen zijn door producenten in de “Kleding & Accessoires”, “Media” en “Software”-categorieën. De verwachte datum waarop deze items moeten zijn gestaafd is 14 februari 2017 voor Oostenrijk, België, Canada, Denemarken, India, Mexico, Noorwegen, Polen, Rusland, Zweden en Turkije. Als u niet weet hoe u de GTIN voor uw producten moet vinden, dan helpen we u hier verder: GTINs vinden voor uw producten.

    4. Minimaal afbeeldingsformaat -De afbeeldingsgrootte voor kleding blijft 250 x 250 pixels en het aanleveren van kleinere afbeeldingen zal resulteren in het afkeuren van uw producten. Voor niet-kleding producten wordt de afbeelding vergroot naar 100 x 100 pixels en alle producten met kleinere afbeeldingen worden niet goedgekeurd. Deze update wordt ingevoerd per 1 september 2016.

    5. Maximale feed bestandsgrootteZal vergroot worden van 1GB naar 4GB per 1 september 2016.

    6. Feed regels - Is een service die verkopers in staat stelt basiswijzigingen en verbeteringen in hun product feeds voor Google Shopping direct in hun Google Merchant Center door te voeren.

    Functionaliteiten, zoals het vervangen van veldnamen naar door Google Shopping ondersteunde veldnamen; het vervangen van bestaande waardes in de feed naar door Google Shopping ondersteunde waarden; het invullen van missende eigenschappen door statische waarden gebaseerd op voorwaarden zal feed management en optimalisatie een stuk makkelijker maken, zeker voor kleine verkopers.

    Mobiele Shopping Updates

    Volgens recente Google-data wordt 34% van de online verkopen in de VS gedaan op mobiel en deze cijfers blijven omhoog gaan. Als een resultaat van hun voornemen om een betere beleving voor kopers te creëren en het leven van verkopers makkelijker te maken, bracht Google een paar knappe mobiele updates.

    7. Shopping advertenties binnen zoek afbeelding De laatste consumenten zoektrends laten het duidelijk zien, de afbeelding is de snelste manier voor gebruikers om een idee te krijgen of een product overeenkomt met waar hij naar zoekt. Met deze update ziet de gebruiker iedere keer als hij door Google Images grasduint de advertentie voor de aangesloten producten, welke hij kan klikken en kopen.

    8. Afhalen in de winkel - Als de verkoper Local Inventory Ads gebruikt, kan door het simpelweg toevoegen van een ‘Winkel Pickup link’ aan de lokale productpagina ervoor zorgen dat gebruikers de mogelijkheid hebben om producten online te kopen en in de winkel op te halen.

    9. Voorraad vindbaar in Google - Met Local inventory Ads. Wanneer de koper zoekt naar openingstijden en de routebeschrijving naar een van de winkels van de verkoper, dan kan hij de voorraad van die winkel bekijken en er zeker van zijn dat het product wat hij zoekt ook daadwerkelijk op voorraad is.

    Andere Updates

    10. Klanten Match voor Shopping

    Dit is een uitstekende mogelijkheid voor een verkoper om in zijn Google Shopping campagne zijn belangrijkste publiek aan te spreken: eerdere klanten, inschrijvers voor de nieuwsbrief, winkelklanten. Alles wat de verkoper moet doen is het uploaden van een gesegmenteerde lijst van emailadressen die vervolgens gekoppeld worden aan de corresponderende Google gebruikers.

    Daarna zal de verkoper op basis van data-intelligentie zich op deze gebruikers richten met de juiste producten.

    Wanneer u nu de Klanten Match voor Google Shopping wilt proberen, dan moet u zich inschrijven voor de beta.

    11. Google Merchant Center Interface Update 

    Deze herfst bracht een facelift voor het oude Google Merchant Center. Met deze interface-update heeft het nieuwe GMC die simpele en frisse Google-‘look-en-feel’. Er zijn geen grote wijzigingen doorgevoerd behalve de interface update, alleen een reorganisatie van taken en acties door ze te groeperen in een meer logische structuur. Ga naar Google Merchant Center interface update als u hier meer over wilt weten.

    Google Merchant Center Welcome

    12. Showcase Shopping ads

    Dit is een nieuwe functionaliteit, gericht op die shoppers die vroeg in het koopproces zijn en waarvan de zoekopdrachten nog in algemene termen zijn. Met ‘Showcase Ads’ worden gebruikers in staat gesteld om beter te evalueren en ontdekken waar ze werkelijk naar op zoek zijn. Bijvoorbeeld een shopper die op zoek is naar zomerjurken. In plaats van een PLA te zien voor een zomerjurk, zal ze een advertentie zien die de gehele collectie zomerjurken van verschillende verkopers schetst. Dit wordt uitgerold in de volgende weken voor verkopers in Australië, de VS en het Verenigd Koninkrijk.

    13. Valuta Converter 

    De recent gelanceerde valuta-omrekenhulp zal een revolutie betekenen voor verkopers die zich richten op het meespelen op de internationale markt. Zonder dat ze hun websites of productpagina’s moeten veranderen, zal de munteenheid van de data feed omgerekend worden naar lokale valuta in Australië, Canada, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.

     

    Met het constant testen en uitbrengen van nieuwe functionaliteiten, is Google duidelijk in zijn bedoeling om de grootste outlet te worden voor verkopers die zoeken naar beter gekwalificeerde klanten om hun verkopen te verhogen.

    New Call-to-action